CONFESSIONS
Cayetano Martínez de Irujo presenta la seva biografia sense la presència dels seus germans
«La meva lluita ha sigut la determinació de ser lliure», assegura el fill de Cayetana de Alba
«La meva gran lluita ha sigut sempre la determinació de ser lliure, independentment de com hagi nascut i les circumstàncies que m’hagi enfrontat», va afirmar Cayetano Martínez de Irujo en la presentació de les seves memòries, titulades ‘De Cayetana a Cayetano’, on va passar del riure al plor.
Cayetano Martínez de Irujo Fitz-James Stuart (Madrid, 1963), fill de Cayetana Fitz-James Stuart, duquessa d’Alba, i Luis Martínez de Irujo, ha utilitzat aquest llibre per sacsejar els fonaments de la seva estirp, exorcitzar vells dimonis familiars i reflexionar sobre la seva vida a palau, amb els seus privilegis i les seves tristeses.
«Aquest llibre l’he escrit per la necessitat de compartir el meu veritable ésser amb la humanitat i no haver de continuar provant la meva innocència, ja que he hagut de patir la meva condició de persona d’interès públic perquè un petit sector s’ha esforçat a mostrar una imatge que no soc, una cosa que m’ha fet molt mal», va explicar l’autor del llibre, editat per La Esfera de los Libros.
Tot i que en la presentació no va concretar res sobre la seva família, excepte el moment en què va plorar al recordar el seu pare, al llarg de les 300 pàgines del llibre Martínez de Irujo sí que és explícit a l’hora de denunciar la falta d’afecte que va patir en la seva infància o la seva desaprovació al matrimoni de la seva mare amb Jesús Aguirre. Cap dels seus germans va acudir a la presentació. Amb ell hi havia la seva parella, Bárbara Mirjan, i els seus fills, Luis i Amina.
Malgrat tot això, creu Martínez de Irujo que avui dia és una persona «reparada emocionalment» gràcies als seus «dolorosos esforços» d’enfrontar-se a «la dura realitat», una cosa que assegura va fer en aquesta autobiografia, en el procés d’escriptura del qual va plorar «moltíssim». En el llibre se sincera sobre alguns dels episodis més foscos, com aquells relacionats amb les seves addiccions, de les quals es va recuperar gràcies a l’esport.
«L’ésser humà es forja en el sofriment i si, d’alguna manera ets diferent, surts de l’estipulat o tens algun condicionant singular, es paga un preu molt alt, es neixi on es neixi», va explicar l’aristòcrata.
El duc d’Arjona també reflexiona en el llibre sobre la relació amb els seus germans grans. «He acceptat que els meus tres germans grans –Carlos, Alfonso i Jacobo– no m’estimen, m’ho han demostrat amb escreix», confessa amargament en un dels capítols.
‘De Cayetana a Cayetano’ també revela tota la veritat sobre la seva història d’amor amb dones tan importants en la seva vida com Genoveva Casanova, la mare dels seus fills Luis i Amina, i Mar Flores, que ha definit com «la sabata del seu peu» al donar-li «la seva pròpia medecina» mentre va durar la seva història. Un altre idil·li que no ha passat desapercebut i sobre el qual també parla el fill de la duquessa d’Alba és el que gairebé el converteix en membre de la Família Reial. El genet va mantenir fa dècades un festeig secret amb la infanta Elena que va durar tres mesos.
«Aquest llibre reflecteix valentia, honestedat i la infatigable lluita d’un ésser humà per trobar la seva llibertat» ha continuat Martínez de Irujo, que ha recordat que tots els seus germans són «un trosset d’Alba per a tota la vida».
Contrari al museu
L’autor s’ha mostrat contundent contra la conversió del palau de Liria de la seva infància en un museu: «Començo el llibre parlant de la gran data històrica que va ser la reobertura del palau de Liria, que això comporta un compromís històric amb el nostre avi Jacobo, amb la nostra mare Cayetana. Per això no puc estar d’acord que s’hagi convertit en un museu».
Durant l’acte va estar acompanyat per Luis María Ansón, catedràtic de la Reial Acadèmia Espanyola, amic de la família i autor del pròleg del llibre. Ansón va parlar d’una obra escrita «amb una sinceritat extrema» i va expressar la seva admiració per l’autor: «Cap dels que som aquí podríem pensar que un nen envoltat de totes les joguines i de totes les comoditats es pot sentir infeliç».
Notícies relacionadesTambé hi han estat presents la seva editora, Ymelda Navajo, i Enrique Moreno Morales, metge que l’ha curat en diverses ocasions i que ha dit unes paraules d’admiració per «l’enorme capacitat de superació» de Martínez de Irujo que han fet plorar l’autor, que ha confessat que durant el seu últim ingrés hospitalari no ha rebut la visita de cap dels seus germans.
Malgrat les tristeses per l’absència paterna des de petit i la materna en moltes ocasions, Martínez de Irujo va decidir dedicar el llibre als seus pares: «Aquests passatges de la meva vida, que amb tota humilitat i sinceritat relato, van dedicats als meus pares, perquè els adorava».
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Pronòstic actualitzat L’onada de calor durarà més del previst: arrencarà diumenge i es prolongarà fins com a mínim dijous
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia