sortida des de sevilla
Álvaro de Marichalar i la seva volta al món amb moto aquàtica
El germà de Jaime de Marichalar navegarà a bord d'una embarcació de tres metres d'eslora
Álvaro de Marichalar ha sortit aquest dissabte des de Sevilla per donar la volta al món en una moto aquàtica en homenatge a Fernando de Magallanes, Juan Sebastián Elcano i Carles I d’Espanya, promotor de l’expedició, que va començar el 10 d’agost de 1519.
El germà de Jaime de Marichalar assegura que navegarà dret i en solitari a bord d’una embarcació de tres metres d’eslora batejada com a 'Numancia' en "honor del poble celtiber que va resistir heroicament Roma fa 22 segles", que és un jaciment arqueològic i lloc on es troba la finca de la seva família.
La sortida de la moto aquàtica, que té previst recórrer el Guadalquivir fins a la seva desembocadura a Sanlúcar de Barrameda (Cadis), ha coincidit amb la del veler de 21 metres 'Pros’, que farà durant tres anys una rèplica del viatge, que va començar al comandament de Magallanes i va concloure tres anys després capitanejat per Elcano.
A més del 'Pros' i de la moto de Marichalar, està previst que el regatista Álex Pella i el vaixell escola espanyol Juan Sebastián Elcano culminin la volta al món els pròxims anys.
Barco de recolzament
Després d’un retard a la resclosa de Sevilla, Marichalar ha sortit junt amb dos motos més a la seva embarcació, que comptarà amb un barco de recolzament en el tram transatlàntic (des de Dakar al Brasil) i en la travessia del Pacífic (des d’Alaska a Rússia), segons ha informat l’aventurer.
En la resta de trams navegarà en "rigorós solitari i sense vaixell de recolzament", assegura Marichalar, l’autonomia del qual és de 200 milles nàutiques, ja que navega amb quatre dipòsits suplementaris.
En la següent etapa navegarà a Lisboa per "retre homenatge a Magallanes, que va néixer a Portugal tot i que es va nacionalitzar espanyol, i a tots els navegants portuguesos que al costat dels navegants espanyols van expandir la nostra civilització cristiana per tot el món", assegura Marcichalar.
Notícies relacionadesEl dia 20 de setembre reiniciarà l’expedició des de Sanlúcar per respectar la data històrica de sortida el 1519 de l’expedició, i a través del seu viatge filmarà i denunciarà la contaminació dels oceans pels plàstics, així com la pesca il·legal i el trànsit de persones.
També col·laborarà amb la Creu Roja i altres oenagés com Terra d’Homes i Missatgers de la Pau
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus