SESSIÓ DE MODA I MÚSICA

Rosalía, model d'alta costura

Fotografiada per Peter Lindbergh, la cantant és portada del 'Vogue' del juliol

lmmarco48674479 gente rosalia en la portada de vogue espa a190617172939

lmmarco48674479 gente rosalia en la portada de vogue espa a190617172939

4
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

Després de posar els pèls de punta amb la seva actuació coral en l’entrega dels premis Goya, d’aconseguir dos Grammy Llatins, d’arrasar al festival de Coachella, de la seva gira americana, de sortir a 'Dolor y Gloria' d’Almodóvar, de triomfar al Primavera Sound, que artistes com Madonna i JLo es rendeixin a la seva veu, ara Rosalía fa un pas més i és portada de juliol en l’edició de 'Vogue' Espanya, que surt a la venda el 20 de juny. La de Sant Esteve Sesrovires va posar per a Peter Lindbergh a París. I en el vídeo que acompanya la sessió la cantant arrenca amb una eixelebrada versió de 'La hija de Juan Simón', d’Antonio Molina. 

En les imatges, Rosalía apareix molt diferent de com ens té acostumats en els seus concerts i aparicions públiques. En mans dels estilistes i maquilladors, ha fet una immersió en tota regla a l’alta costura i, fidel a l’estil 'Vogue', es presenta sofisticada, amb un vestit de Dior i amb els cabells deixats anar, els llavis vermells, sota l’epígraf ‘Somni complert’, i amb l’afegit d’’Un idil·li entre la moda i la música’. Sense el seu habitual, i ja característic, 'nail art' a les ungles, Rosalía és la primera cantant espanyola que ‘Vogue’ Espanya porta a la portada, des del seu llançament el 1988. La capçalera considera que la cantant "és la primera estrella femenina de la música espanyola d’impacte global".

En l’entrevista, la noia es presenta de manera senzilla i molt serena, tot i que els que van ser presents en la sessió fotogràfica recorden cert nerviosisme per l’admiració que sent l’artista per Lindbergh, després de veure els retrats que va fer per a la revista dels ballarins Joaquín Cortés i Eva Yerbabuena.

He complert el meu somni

"Veig la meva feina molt lligada al nostre país i a les nostres arrels, i sempre m’havia semblat impensable que pogués arribar a conèixer-lo. Treballar amb ell és un somni a una altra escala, un regal que no oblidaré en ma vida", assegura la cantant, que afegeix: “Mentiria si digués que aquest 2019 no ha sigut l’any en què he complert el meu somni. Noto que hi ha moltíssima gent que ha conegut el meu treball, que ha escoltat ‘El mal querer’ i l’ha fet seu a Espanya, i que aquesta energia ha transcendit més enllà de la meva terra”.

La cantant considera que ara "el més important" és mantenir aquest somni. I veu en Penélope Cruz, que va conèixer durant el rodatge de 'Dolor y Gloria', d’Almodóvar, un exemple de com portar el talent. "Quan la vaig conèixer, jo estava morta de vergonya, però hi va haver un moment en què vam entrar en un dels camerinos mòbils, i em va dir d’assajar juntes 'A tu vera', la cançó amb què arrenquem la pel·lícula. Crec que ella era bastant conscient del respecte i admiració amb què la mirava". Al llarg de 24 pàgines Rosalía desgrana bellesa, talent i estil i recorda com va començar, tan sols fa un parell d’anys, a buscar finançament per al seu projecte.

Notícies relacionades

“Quan vaig gravar el vídeo de ‘De Plata’, el 2017, vaig recórrer Barcelona demanant favors i roba deixada, recorrent als amics i viatjant amb la meva maleta fins a Los Angeles. Jo mateixa em vaig maquillar, em vaig vestir i vaig començar a caminar per la ciutat. Avui tinc la sort de comptar amb un equip de 25 persones entre ballarines, tècnics, llums, so i gestió, i gent com [la coreògrafa] Charm La'Donna i Samantha Burkhart, estilista dels meus últims vídeos. La meva feina continua sent el mateixa, és l’escala el que ha canviat.

¿Quin és el millor producte de Mercadona?

Amb més de tres milions de seguidors en el seu compte d’Instagram, Rosalía confessa a la revista quina és la seva relació amb les xarxes socials i com crea el seu propi contingut: "Crec que la clau està que no tinc cap estratègia del que pujo al meu Instagram o escric a Twitter. He crescut amb les xarxes, i el que hi faig és totalment orgànic i natural. Per a mi no és un esforç ni un sacrifici: si algun dia no em ve de gust penjar res, no ho penjo. El problema és que sempre em sol venir de gust. Soc bastant friqui en aquest sentit: em faig els meus ‘stories’, els poso jo els ‘gifs’, em busco jo la meva manera de fer-li el disseny... que potser per a d’altres és una bestiesa, però et juro que per a mi són cinc minuts al dia en què jo m’ho passo bé, és un plaer per a mi. El mateix amb Twitter, on llanço una pregunta com:  ¿Quin és el millor producte del Mercadona?’, i es tornen bojos a discutir. Fora de bromes, si tens un lloc, tot i que sigui virtual, on t’escolten tres milions de persones, llavors les teves xarxes socials són el teu altaveu més directe. Tu decideixes què fas amb això”.

Temes:

Rosalía