MOSTRA A BRUSSEL·LES

El mite Audrey Hepburn cobra vida

Una exposició organitzada pel seu fill permet conèixer altres facetes de la vida de l'actriu

lmmarco48095537 epa3524 bruselas b lgica 10 05 2019 una visitante obse190514184057 / STEPHANIE LECOCQ

lmmarco48095537 epa3524  bruselas  b lgica   10 05 2019   una visitante obse190514184057
lmmarco48095528 epa3524  bruselas  b lgica   10 05 2019   una visitante obse190514184120
lmmarco48095534 epa3524  bruselas  b lgica   10 05 2019   una visitante obse190514184105

/

2
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

El mite d’Audrey Hepburn continua intacte. I si no pensin que Givenchy acaba de presentar la cantant nord-americana Ariana Grande com la seva musa vestida amb l’icònic vestit negre de la firma que Audrey Hepburn va lluir a ‘Esmorzar amb diamants’. La seva figura i els seus clarobscurs també poden conèixer-se ara, fins a finals de l’estiu, a la seva Brussel·les natal, gràcies a l’esforç del seu fill, Sean Hepburn Ferrer. Aquest maig Audrey hauria fet 90 anys si un càncer de còlon no hagués acabat amb la seva vida als 63 anys.  

‘Intimate Audrey’, que així es diu la mostra que reuneix a l’Espace Vanderborght 800 imatges i 150 objectes, molts dels quals són inèdits, recorda l’actriu, però també la dona humanitària, l’esposa i la mare. "La seva infància va ser preciosa fins que el pare la va abandonar i li va partir el cor. També va passar malnutrició i fred i va viure els bombardejos de la segona guerra mundial. Tot allò va marcar el seu caràcter i també el seu físic, la seva extrema primesa", ha explicat el seu fill Sean Hepburn.

La mostra està dividida en 10 espais: L’arbre familiar, Nascuda a Brussel·les, De Londres a Nova York, La nit dels Oscars, Una casament suís, Audrey i Mel, Sean, Amics, La Paisible (així es deia la casa de camp a Tolochenaz, Suïssa, on va viure els últims 30 anys) i El capítol final (la seva tasca humanitària amb l’Unicef). I els beneficis que generi aniran destinats a l’Organització Europea de Malalties Rares i als hospitals The Brugmann i Bordet de la capital belga. 

Els mitòmans poden veure, per exemple, les seves gastades sabatilles de ballet amb què va començar a guanyar-se la vida i la Vespa de color verd en la qual Audrey Hepburn i Gregory Peck recorrien la ciutat eterna a 'Vacances a Roma'. Aquella pel·lícula la va encimbellar, amb només 24 anys, al seu primer Oscar. També pot veure’s el vestit de núvia amb cintura de vespa amb el qual es casaria amb Mel Ferrer, el seu veritable pigmalió. L’hi va fer Hubert de Givenchy. 

Notícies relacionades

L’actriu mai va acabar d’encaixar en l’engranatge de Hollywood i els seus somnis de grandesa. Per això va acabar allunyada d’aquell món, a Europa, en un entorn bucòlic. L’actriu es va convertir llavors en activista i va dedicar les seves energies com a ambaixadora de l’Unicef a lluitar contra la desnutrició infantil, que ella va patir de petita.

En els escrits que va deixar també hi ha reflexions sobre la llibertat dels països de l’Est després de la caiguda del mur de Berlín, denúncies conta el règim de l’apartheid o la situació del poble kurd. Steven Spielberg la va convèncer per fer el seu últim paper, el 1988, en la pel·lícula 'Always' (Per sempre), en què donava vida a un àngel. I la seva última aparició pública, pocs mesos abans de morir, va ser a Somàlia, on va acudir com a ambaixadora especial de l’Unicef.