GIRA DE NADALES

Mariah Carey dona el tret de sortida al Nadal a Madrid

La diva novaiorquesa va centrar-se en 'All I want for christmas is You' i de balades 'Merry Christmas' similars i de l'últim disc, 'Caution', només en va cantar una cançó

GRAF8887. MADRID, 17/12/2018.- La cantante estadounidense Mariah Carey durante el concierto que ofrece esta noche en el Palacio de los Deportes de la Comunidad de Madrid, dentro de su gira de Villancicos. EFE/BysAgency/Òscar Lafox ***SOLO USO EDITORIAL***

GRAF8887. MADRID, 17/12/2018.- La cantante estadounidense Mariah Carey durante el concierto que ofrece esta noche en el Palacio de los Deportes de la Comunidad de Madrid, dentro de su gira de Villancicos. EFE/BysAgency/Òscar Lafox ***SOLO USO EDITORIAL*** / Òscar Lafox (EFE)

3
Es llegeix en minuts
Efe

Orelles de ren, brillantina, garlandes i gorres de Pare Noel... Després de 18 anys sense trepitjar la ciutat, la irrupció de Mariah Carey a la capital espanyola amb la seva gira de nadales s’ha viscut aquest dilluns com un acte social i una festa de pur orgull nadalenc, no apta per als prejudicis.

La megadiva nord-americana, que va marcar una època del pop vocal juntament amb Whitney Houston i es va convertir enl’artista femenina de més vendes durant els anys 90, va irrompre al WiZink Center davant de 7.500 espectadors per submergir el públic durant uns 80 intensos minuts en una fantasia blanca, com una gegantina bola de vidre a què no ha faltat ni neu en suspensió.

Cap altre solista ha aconseguit mai als EUA els 18 números u que atresora. Per a aquesta gira, que va començar a celebrar el 2014 de forma alternativa i que va acabar aquest dilluns Madrid, Carey (Huntington, 1969) es va centrar específicament en un, ‘All I want for Christmas is You’, l’onzè senzill de més èxit comercial de tots els temps i font creixent de ‘royalties’ cada desembre.

'Caution', 15è disc

No estranya llavors que la novaiorquesa es limités a entonar un sol ‘single’ de l’excel·lent quinzè disc d’estudi que va treure fa poques setmanes, ‘Caution’, i uns quants èxits extemporanis (amb la sorpresa d’‘Emotions’) per delectar-se a gust amb els dos àlbums temàtics de la seva carrera, ‘Merry Christmas’ (1994) i ‘Merry Christmas II You’ (2010).

Ni això nil’alt preu de les entrades (uns 100 euros en alguns casos) var impedir que el seu concert convertís Madrid en focus turístic, amb festes durant el cap de setmana i el públic LGTB com a principal reivindicador d’una diva que, en la seva combinació d’experiència, balades, r&b i excessos, s’ha convertit en una marca singular inassequible a la crítica tòpica.

Si no no es podria assumir la seva entrada a escena rere un teló de vermell setí, davant d’un gegantí arbre de Nadal i enfundada en un vestit de llumetes i impol·lut tul blanc, com l’escenari sencer i les ales que li cobrien l’esquena, al sode ‘Hark!  The Herald Angels Sing’.

"¡Hola, Madrid! ¡Estic tan contenta de ser aquí!", va proclamar, sense gairebé possibilitat d’expectoració dins d’aquell vestit i ben parapetada per un cos de ball, tres coristes, entre els quals, el seu inseparable i molt capaç Trey Lorenz, i en alguns moments, també un cor de gòspel de 15 membres, així com quatre músics no menys solvents, amb un piano blanquíssim al centre del contuberni.

Entre el cant espiritual, el soul i el pop-rock mogudetd’‘Oh, Santa’, Carey es va moure vocalment sense problemes (físicament, no, ja se sap que ella és més de moure només el braç esquerre) i, per a més alegria dels seguidors, ningú es va haver d’esperar per captar algun dels seus xiulets en veu tiple, més enllà del falset i gairebé de la percepció de l’oïda humana.

Clixé de diva

Impossible sostreure’s al festival gòspel de ‘Joy to the World’. "Moltes gràcies, això és el millor que puc fer-ho", va fer broma Carey, que va fer del clixé de diva que l’acompanya un dels punts forts de l’espectacle, rient-se de si mateixa, com quan va sol·licitar que dos assistents pugessin a l’escenari per retocar-li el cabell i el maquillatge.

Quedi dit que el so va sonar impol·lut durant la vetllada i que, davant els dubtes sobre la salut del seu coll, aquesta tampoc se’n va ressentir, ni quan l’acompanyament era menor, com quan va interpretar la balada ‘The Star’, aquesta vegada sense el cor infantil que sol donar-li suport en aquesta cançó que va ser nominada als Oscars.

"¡Hem de donar gràcies per aquesta època de l’any!", va exclamar embolcallada en un vestuari vermell encarnat, després d’una actuació canònica, de les que feien arribar al cim les cantants fa 20 anys amb ‘O Holy Night’, malgastant floretes i torrent vocal.

Com a sorpresa, Carey va incloure, a més, un tema que no estava inclòs en aquesta gira dins del seu tram no nadalenc, ‘Emotions’, clàssic del seu segon disc que va entonar abans d’arrencar el recent ‘The distance’ i els seus dos èxits més grans,‘We belong together’ i ‘Hero’, que van convertir el WiZink Center en una orgia de cinc octaves.

Orgia nadalenca

Notícies relacionades

Però el colofó no podia arribar sinó amb ‘All I want for christmas is You’, ella caracteritzada d’entalladíssim trencanous enmig d’una gresca amb no menys participants que una cavalcada dels Reis d’Orient, inclosos un Pare Noel, un osset gegant de gingebre i dos canons de neu.

"¡Moltes gràcies!", va xampurrejat Carey en castellà, llengua en què que va prometre tornar cantant la pròxima vegada... Que no passin 18 anys més per a la fantasia novaiorquesa.

Temes:

Nadal