OBJECTIU COMPLERT

Delpozo i Josep Font se separen

El dissenyador feia sis anys que estava al capdavant de la companyia i l'ha portat a l'expansió internacional

lmmarco42187661 wol030  london  united kingdom   18 02 2018   designer josep180925123733

lmmarco42187661 wol030 london united kingdom 18 02 2018 designer josep180925123733 / TOLGA AKMEN

2
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

Fa poc més d’una setmana, a Londres, Josep Font sortia a saludar després de la seva desfilada per a la pròxima temporada primavera-estiu 2019 com a director creatiu de Delpozo. Serà la seva última aparició a la passarel·la, almenys durant un temps. El dissenyador nascut a Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona) fa 51 anys, deixa la firma després de 6 anys i 12 col·leccions memorables, que han aconseguit enamorar clientes i la crítica internacional, primer a Madrid, després de Nova York i, des de fa un parell d’anys, a la capital londinenca, on la firma va obrir una de les botigues insígnia.  

"Gràcies, Delpozo, per aquests sis meravellosos anys. M’he sentit com en família, i estic molt orgullós de totes les coses que hem fet junts". Així de breu s’ha acomiadat Font des del seu compte d’Instagram, amb una foto d’una taula buida blanca i unes flors blanques. Una nova sorpresa en el món de la moda, que assisteix aquests dies també a la possible compra de Verscace per la nord-americana Michael Kors.

Font va arribar a Delpozo el 2012, després de la mort del dissenyador Jesús del Pozo, avalat per la seva increïble sensibilitat i el seu gust elegant i refinat, que l’havia portat en el passat fins i tot a desfilar amb la seva firma a l’alta costura de París. Aquests anys, contractat pel grup empresarial Perfumes y Diseño, amb Pedro Trólez al capdavant, ha aconseguit l’encàrrec d’internacionalitzar la firma. D’aquñi l’afany a saltar a passarel·les com Nova York i Londres, i conquerir mercats com els Estats Units –Melania Trump, Michelle Obama o Cate Blanchett han portat els seus vestits–,el Regne Unit i Dubai. La firma factura al voltant de quatre milions d’euros i la majoria de la producció s’exporta.

Notícies relacionades

En el comunicat oficial de la marca, Pedro Trolez, president de Delpozo, assenyala: "Josep ha sigut una figura clau per al rellançament de Delpozo. Aquests sis anys ha contribuït a rejovenir la marca i continuar el llegat de Jesús, el seu fundador. [...] Li estic agraït per la seva lleialtat i per haver format part d’aquesta primera etapa de Delpozo”. De moment no se sap qui el substituirà.

En declaracions recents a la revista del Grup Zeta 'Port', on va ser portada, Font, una persona introvertida i discreta, assegurava que el ritme de feina de presentar dues col·leccions completes –amb fins a 200 peces cada una en la versió comercial, amb estampats propis i patrons diferents cada vegada–  en un any i d’estar tot l’any d’una banda a l’altra era una cosa difícil. Ara la seva intenció és fer una pausa tot i que segur que de pretendents no n’hi falten. Fa uns anys, els seus problemes amb la seva sòcia capitalista, Carmen Ayats, el van obligar a cedir el seu propi nom. Aquesta situació que ell va viure amb molta tristesa també podria canviar.