04 d’ag 2020

Anar al contingut

REFERENT D'ESTIL

Iris Apfel, la 'influencer' de 96 anys, llança un llibre i es converteix en Barbie

A 'Apfel: accidental icon', l'empresària comparteix el seu particular punt de vista sobre l'univers 'fashion'

Mireya Roca

Suma tota una vida acaparant flaixos en la primera fila de les desfilades com a icona internacional. I és que el look poc convencional d’Iris Apfel li ha valgut el títol de musa de la moda. És un referent que ha trencat motllos i ara torna al primer pla amb la publicació d’Apfel: accidental icon, una obra en què comparteix el seu particular punt de vista sobre la moda i l’estil. Però això no és tot: des d’aquesta setmana, la veterana celebritat compta amb la seva pròpia versió de la nina més famosa del planeta, Barbie.
 

When Iris arrives to the party & meets her @barbie for the first time ♥️

Una publicació compartida de  Iris Apfel #accidentalicon (@iris.apfel) el 

   

La influencer, de 96 anys, que també s’ha dedicat al disseny d’interiors i encara és reclamada pels grans dissenyadors com a assessora, té el seu propi documental, encara disponible a Netflix, en què narra el procés creatiu i el caràcter captivador ­d’Apfel.
    

A més, l’empresària i impulsora de la frase: «Més és més i menys és avorrit», que posseeix una valuosa col·lecció de joies que ha arribat al MET de Nova York, ha compartit en les últimes setmanes una sèrie de vídeos al seu compte d’Instagram com a d’avançament del seu exemplar, en què reflexiona i exposa anècdotes sobre l’univers de la moda, però també inclou un recorregut per la seva vida amb la seva família i amics. A més, va il·lustrat amb imatges de les seves experiències en aquest món. 


ACCESSORIS

A la portada, la reina dels accessoris apareix amb un cridaner vestit verd de Gucci, les seves característiques maxiulleres, la seva mata de cabells i carregada, com sempre, d’exuberants collarets. «La gent em demana consells sobre què posar-se. Si jo els dic què posar-se, és el meu estil, no el seu», diu.
    

«Pots aprendre a estar a la moda. Pots estar a la moda. Però quan es tracta d’estil, d’estil verdader, està en el teu ADN. I en tens o no en tens», assevera la novaiorquesa. I ella, per descomptat, en té, com demostra el fet que Mattel hagi creat una Barbie a la seva imatge i semblança. Llueix fins i tot un vestit verd firmat per Gucci, tal com apareix a la portada d’Apfel: accidental icon. 

    

Altres personatges que igual que Apfel han inspirat una nina són Gigi Hadid, Zendaya, Ashley Graham, Claudia Schiffer i Frida Kahlo. Justament aquesta setmana, Salma Hayek ha criticat Mattel en les seves xarxes socials per crear una Barbie inspirada en l’artista mexicana Frida Kahlo, que sortirà a la venda el pròxim 20 d’abril.
    

L’actriu, que va interpretar la seva compatriota al film Frida (2002), ha mostrat la seva disconformitat amb el primer fabricant de joguines del món al seu compte d’Instagram: «Ella celebrava la seva naturalesa única. ¿Com van poder convertir-la en una Barbie? No puc creure que hagin fet una Barbie de la nostra Friducha, que mai va mirar d’assemblar-se a ningú», ha escrit, recordant a l’esposa de Diego Rivera.