Els Reis visiten el Grup Zeta per celebrar el seu 40 aniversari

Felip VI i Letizia recorreran les instal·lacions de la corporació a Madrid

Antonio Asensio va fundar el grup de comunicació, que va néixer el 1976 amb el llançament d''Interviú'

Els reis Felip i Letizia visiten el Grup Zeta, acompanyats d’Antonio Asensio Mosbah, per celebrar el seu 40 aniversari. / DAVID CASTRO / ATLAS VÍDEO

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / MADRID

El Grup Zeta compleix 40 anys i els reis Felip VI i Letizia se sumen a la commemoració amb una visita a les instal·lacions de la companyia a Madrid, per saludar i felicitar els directius i treballadors d'aquesta veterana companyia, que va dinamitzar el sector de la comunicació a Espanya i amb una trajectòria que va començar el 1976 amb el llançament als quioscos de la revista 'Interviú'. 

Aquest grup és responsable de l'edició d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA, cinc diaris d'informació general repartits per tot Espanya, dos d'esportius, 44 diaris gratuïts d'àmbit local i regional -amb 1,2 milions de lectors-, 15 revistes de diferents segments -amb 1,7 milions de seguidors- i 50 revistes corporatives. 

El 1976, Antonio Asensio, Jerónimo Tarrés i José Ilario es van llançar al món de l'edició amb la publicació d''Interviú', que des dels primers moments es va convertir en un referent del periodisme espanyol i dels aires de llibertat que va comportar la transició espanyola. La publicació segueix en marxa amb la mateixa filosofia, encara que respectant l'adaptació als nous temps i les noves tecnologies, com ho fan amb notable èxit la resta de publicacions del conjunt empresarial.

L'EVOLUCIÓ DEL GRUP ZETA

Notícies relacionades

El 26 d'octubre de 1978 va veure la llum el primer número d'EL PERIÓDICO, sens dubte el vaixell insígnia del grup. L'aparició del diari va ser la segona gran fita en la història de Zeta. Fins i tot abans de l'èxit d''Interviú', la il·lusió dels fundadors de Zeta era editar un diari. Això es va convertir en realitat amb l'arribada als quioscos d'una capçalera que es va llançar amb entusiasme, va revolucionar el sector i va apostar per la modernitat. EL PERIÓDICO es va sumar a la relació de nous diaris democràtics sorgits, com 'El País', després de la mort de Franco encarant amb empenta i llibertat les noves possibilitats informatives dels periodistes i les noves demandes dels lectors.

El Grup Zeta també integra Ediciones B, una de les principals editorials de llibres a Espanya; Zeta Gestión de Medios, de continguts publicitaris, i Servicios Zeta, d'impressió i distribució; així com Zeta Cinema, productora audiovisual responsable, per exemple, del 'thriller' polític 'El hombre de las mil caras', i de l'èxit de taquilla de l'any, la comèdia 'No culpes al karma de lo que te pasa por gilipollas'.