TRES DIES D'UNA AGENDA ATAPEÏDA
Els Reis inicien a Portugal la seva primera visita oficial en un any i mig
Felip VI i Letizia van suspendre el seu anterior viatge a l'Aràbia Saudita del dia 12 per la mort del príncep Turki
jjubierre36449189 reyes casillas carbonero161129133344 /
Els Reis van aterrar ahir a Porto (Portugal) per a la seva primera visita d’Estat en un any i mig. Al llarg de tres dies, Felip VI i Letizia abordaran una atapeïda agenda d’actes institucionals, culturals i de suport a la recerca que els portarà també a Guimarães i Lisboa. El programa d’activitats inclou els sis discursos que pronunciarà el Rei, la visita a una exposició de Joan Miró i recorreguts per centres punters de recerca científica portuguesos.
El ministre d'Afers Estrangers, Alfonso Dastis, acompanya els Reis en aquesta visita d'Estat, que es converteix així en el primer viatge del nou cap de la diplomàcia espanyola amb Felip VI, després de la suspensió de la visita oficial a l'Aràbia Saudita que havia de començar el dia 12 i va haver de ser ajornada per la mort del príncep Turki, germà del rei Salman.
PRIMER VIATGE OFICIAL EN UN ANY I MIG
La seva primera visita d'Estat en gairebé un any i mig, els Reis van ser rebuts a l'arribar a l'aeroport de Porto pel ministre portuguès d'Exteriors, Augusto Santos; l'assessor per a les Relacions Internacionals del president de la República, José Augusto Duarte, i els respectius ambaixadors, Juan Manuel de Barandica i Francisco Ribeiro de Menezes, entre altres personalitats.
Notícies relacionadesConvidats pel president Marcelo Rebelo, aquest viatge a Portugal servirà per escenificar l’excel·lent salut de què gaudeix la relació bilateral i afavorir l'impuls de dossiers pendents d'avanços.
Portugal és un dels socis més estrets d'Espanya. Els dos països comparteixen múltiples interessos comuns per la seva condició de socis a la UE i en la comunitat iberoamericana, a més que amb freqüència tenen visions coincidents en assumptes multilaterals.
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
- Postura ferma Salvador Sobral rebutja tornar a Eurovisió el 2026 i marca una línia vermella amb Israel
- El Govern defensa l’IRTA-CReSA La Generalitat reitera que no hi ha «cap indici» que el brot de pesta porcina sortís d’un laboratori
