XEF MEDIÀTIC
Jordi Cruz: "Als polítics els enviaria de tapes"
El cuiner inaugura el Food Explorers Barcelona Tast que se celebra fins diumenge al Museu Marítim

jgblanco35346527 barcelona 01 09 2016 gente jordi cruz y david andr s cociner160901170416 /
«Als polítics jo els enviaria de tapes a veure si es posaven d’acord d’una vegada», va dir el popular xef Jordi Cruz, que va donar el tret de sortida al Food Explorers Barcelona Tast, una cita gastronòmica oberta al públic que fins diumenge ocupa la sala gòtica del Museu Marítim de Barcelona, amb una oferta que combina les tapes d’autor amb les canyes. El patrocinador és San Miguel i els estands han sigut dissenyats per l’estudi de Lázaro Rosa-Violán.
Cruz al·ludia a la indigesta setmana política que estem vivint. «Estem de 'remakes' fins al capdamunt. Que si 'Caçafantasmes', que si 'Ben-Hur', imagina’t. Aquesta setmana hem vist a la televisió un 'remake' al Parlament que no ha sigut gaire bo i sembla que en tindrem un tercer. S’haurà de suportar amb canyetes ben tirades i una mica de cintura. Com que no està passant res sever en la política, seguirem tirant endavant que això és l’important».
Damunt d’una tarima i amb el micro endollat, el xef, que el maig de 2010 es va incorporar a l’equip directiu de l’ABaC Restaurant, on ostenta dues estrelles Michelin, va presentar al públic un bloody mary amb aspecte de cervesa. «En l’alta cuina el repte és que sembli fàcil el que en realitat té tècnica i sentit. I aquesta falsa cervesa té un gust de bloody mary a dojo». A l’exalcalde de Barcelona Xavier Trias i a Alberto Fernández Díaz els va agradar.
CITA A MILÀ
Per a les dues tapes presentades després, Jordi va comptar amb un membre del seu equip, David Andrés, cap de cuina de l’ABaC, que el 14 d’octubre vinent, a la ciutat de Milà, representarà Espanya i Portugal al San Pellegrino Young Chef 2016 per elegir el millor xef del món de menys de 30 anys.
«Ara en tinc 29, però ser-hi ja és tot un premi», va explicar el jove, propietari a més a més del restaurant Somiatruites, al barri del Rec d’Igualada. Les tapes en qüestió eren un tàrtar de calamar amb cruixent i gust cítric que evocava els tradicionals calamars a la romana. I un pa de vidre amb tomàquet confitat i sardina marinada. «Una mossegada de mar», va dir Jordi Cruz al seu costat, que ha defensat el concepte de tapa com «la cosa més exportable que tenim en aquest país. Si ho fem amb qualitat serà de conya. S’ha d’apostar per això».
«NO SOM ACTORS»
Notícies relacionadesEl xef de Manresa, de 38 anys, va defensar la tasca divulgativa d’un programa de televisió com 'MasterChef' en què es va embarcar com a jurat ja fa tres anys. «És increïble poder arribar a tanta gent a casa seva». I respecte al seu paper va afegir: «En el programa som cuiners, no som actors ni interpretem cap paper. Pepe [Rodríguez] i jo quan estem seriosos és perquè sentim la pressió de les cuines i som competitius i quan estem de conya és perquè som amics».
Al saber que Eva González, la presentadora del programa, ha penjat una foto a Instagram amb mala cara i la frase: «Retorn a la feina», Cruz somriu. «És clar, és que tots se n’han anat uns dies de vacances i després passa el que passa. Estan molt mal acostumats, Jo, en canvi, no he parat en tot l’any. Sóc així. Les meves vacances vindran ara, amb l’edició de 'MasterChef junior'. Aquestes sí que són les meves vacances».
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Ministra d’Inclusió. El repte de governar Saiz: "És necessària la política del retrobament"
- Esmorzar de ‘Diario de Noticias’ i EL PERIÓDICO Illa: "Quan Catalunya i Navarra lideren, Espanya avança i Europa s’enforteix"
- Atletisme "¿La plata europea? Continuo sent el mateix pringat"
- TENNIS L’Alcaraz més "intel·ligent" se cita amb Sinner en la final de Roma
- La ronda italiana Fantàstica victòria d’Ayuso al Giro