Dulceida amenaça el tron de Lovely Pepa

La nova reina de les 'influencers' de moda ronda el milió de seguidors a Instagram, presentarà un 'fashion talent' a Tele 5 amb Sara Carbonero i el cap de setmana passat va celebrar el seu propi 'festival', durant el qual es va prometre amb la seva nòvia, Alba Paul.

DULCEIDA<br/>Aquesta barcelonina nascuda el 1989 està a punt de ser coronada reina de les influencers de moda espanyoles. Els seus seguidors, gairebé un milió a Instagram, shan doblat en un any, i laudiència dels seus vídeos sumen set dígits. El

DULCEIDA
Aquesta barcelonina nascuda el 1989 està a punt de ser coronada reina de les influencers de moda espanyoles. Els seus seguidors, gairebé un milió a Instagram, shan doblat en un any, i laudiència dels seus vídeos sumen set dígits. El

3
Es llegeix en minuts
MARTA ALTARRIBA

La seva aventura a la xarxa va començar quan tenia 17 anys, i d'això ja en fa 10. Es diu Aida Domènech (Barcelona, 1989) però per a la seva legió de seguidors és Dulceida. Blogger i instagramer, el seu ascens com l'espuma en els últims mesos l'ha consagrat com la influencer de modanúmero 1 en el panorama espanyol. Tot i que encara li falta una mica per superar en seguidors la seva principal rival, Lovely Pepa, la seva capacitat de petar-ho amb qualsevol dels seus posts i vídeos ja la situen al capdavant del rànquing del país.

Va començar amb els seus posts a Fotolog i d'allà va saltar al seu propi blog. Però l'èxit rotund el va aconseguir a Youtube i Instagram. Dulceida.tv va veure la llum fa un any i hi publica setmanalment vídeos on, per exemple, Qué hay en mi móvil arriba a les 400.000 visites o Mi operación de pecho supera el milió. És clar que l'èxit rotund va ser l'anunci de la seva bisexualitat, el mes de setembre del 2015, quan va explicar que estava enamorada d'una noia. La presentació d'Alba Paul va tenir dos milions de visites. D'aquí, cap amunt. Per a totes dues, ja que Alba Paul va deixar la privacitat del seu discret compte per reunir 192.000 seguidors. Era l'últim producte d'aquesta màquina de fer diners que és Dulceida. El vídeo que van penjar el cap de setmana passat en què Alba li demanava matrimoni es va viralitzar i ja ha sobrepassat el milió de visites.

Els seus seguidors (el seu target se situa en noies d'entre 15 i 17 anys) s'han doblat en un any. El cap de setmana passat, Aida va celebrar a l'Antiga Fàbrica Damm el #dulceweekend, un festival de moda i música. ¡Va reunir més de 12.000 persones i va estar quatre hores fent-se fotos amb els seus fans!

Darrere de Dulceida hi ha tota una empresa que viu per i d'ella. El seu mànager, Sergi Pedrero (un altre dels seus productes, que ja té nom propi i 114.000 seguidors a Instagram), la seva mare i gestora, un equip jurídic, un periodista especialitzat en moda, un càmera de televisió i quatre o cinc fotògrafs.

El següent repte per a Aida és debutar a la televisió. Ho farà de la mà de Sara Carbonero a Quiero ser, un fashion talent que presentarà la dona d'Iker Casillas a Tele 5 i que es proposa buscar la influencer de moda més prometedora del país.

El 'sorpasso'

Notícies relacionades

¿Com ha aconseguit Dulceida superar Lovely Pepa, fins ara la bloguera de més èxit del país? Diu Marc Florensa, responsable d'Amedio Comunicación, amic d'Aida i representant del seu germà Àlex, que l'èxit recau en la seva espontaneïtat. «És transgressora des del minut 0 però les marques valoren molt la seva naturalitat i la facilitat que té per fer sentir superbé. És capaç de cridar l'atenció en totes les facetes i són brutals els seus conceptes propis». Tan estimada és per les marques que, per exemple, Bulldog li organitza cada any una macrofesta d'aniversari. Fa 5 anys va guanyar el premi Best Style Fashion Blog a la Berlin Fashion Week. El seu projecte més imminent és obrir una botiga on line (dulceidashop.com) on vendrà els productes dissenyats per ella i que en una breu preestrena ha facturat 6.000 euros entre samarretes, tasses i bosses.

Lovely Pepa (Alexandra Pereira, Vigo, 1988) té un perfil més conservador i es dirigeix a un públic més clàssic. Va estrenar el seu blog l'any 2009 i va arribar a ser un dels 12 més visitats. L'any 2012 va estar nominada al millor blog de moda dels Blogovin Awards i un any després va guanyar el premi al blog internacional més influent del món atorgat durant la Setmana de la Moda de Nova York. «Tots els meus looks tenen un toc molt personal que s'inclina més cap a l'estil chic», assegurava recentment en una entrevista. Els seus 1,2 milions de seguidors a Instagram estan a punt de ser batuts per Dulceida (926.000), que està a punt de robar-li el regnat a la blogger per excel·lència.

Temes:

Dulceida