EL PARIS HILTON ESPANYOL

Aless Gibaja, icona del 'bonrotllisme'

Amb les seves extravagants publicacions en xarxes socials, aquest jove ha construït la seva pròpia i rendible marca

Aless Gibaja, icona del 'bonrotllisme'
3
Es llegeix en minuts
MIREYA ROCA / BARCELONA

Després d’estudiar comunicació i moda i submergir-se de ple en les xarxes socials, Aless Gibaja  (Madrid, 1988) s’ha convertit en un dels youtubers espanyols més mediàtics i influents. Es va estrenar fa 11 anys a Tuenti i des d’aleshores la seva vida no ha parat de generar interès. Amb Facebook va fer un pas més cap a la fama i amb Instagram i Twitter va entrar directament a la fama. Ara tots els seus vídeos, fotos i missatges són comentats i compartits, i s’ha consolidat com l’ídol d’una legió de fans que han caigut rendits al seu món supercool i happy.

Conegut com el Paris Hilton espanyol –es coneixen, parlen sovint i fins i tot comparteixen la seva passió pels chihuahues, encara que Gibaja no es conforma amb un i en té dos, Marlon i Bambi–, molts qualifiquen les seves publicacions d’absurdes i friquis, però aquest madrileny amb sang italiana (el seu nom complet és Alessandro) suma cada dia més adeptes desitjosos d’abraçar el bonrotllisme i avui és un mestre del personal branding, o el que és el mateix, un expert en la construcció d’una marca sòlida i rendible que no deixa indiferent ningú. Les grans firmes el reclamen en les seves presentacions, li plouen els contractes com a punxadiscos en festes elitistes, li envien productes perquè els promocioni en les seves aparicions i l’han temptat diverses productores de televisió per participar en realities com ¿Quién quiere casarse con mi hijo? i Supervivientes. 

FAN DEL ROSA / I n’hi ha per a aixo i per a molt més. Amb la seva vestimenta efeminada on predomina el rosa (en tots els tons imaginables: pal, maduixa, xiclet, fúcsia, magenta... «sex pink», com diu ell), les grans ulleres, les bosses i les teles amb molta brillantor; els seus irrisoris vídeos amb «superconsellets»; la melindrosa salutació –«¡Hola, bebès! Us superestimo»–; el seu peculiar spanglish i l’excés de diminutius al parlar li han servit per sumar 609.000 fans a Instagram, 84.000 més a Twitter, 263.000 m’agrada a Facebook i 43.000 subscriptors al canal de Youtube.

Però la seva fama va més enllà. A més de protagonitzar una campanya de Vodafone Yu i col·laborar en el programa de ràdio que la companyia telefònica patrocina a Los 40 Principales, va visitar com a convidat la casa de Gran hermano 16 (Tele 5); la MTV va emetre fa uns mesos MTV Crypts, en què el rei de les xarxes socials narrava com seria el seu «xupi funeral»; ha participat en l’espai d’Alaska i Mario Vaquerizo a Google+, i de tant en tant es deixa caure pel plató de Likes (#0) per deixar les seves «superrespostetes» a grans preguntes de la humanitat com ¿què s’ha de fer per tenir nòvio o nòvia? («vés-te’n a un bar o baixa’t una app de lligar»), ¿si no em banyo durant un mes què passa? («fas superpudor») i ¿com es va crear l’univers? («amb el pink power»).

I per si no n’hi hagués prou, canta. L’estiu del 2014, va presentar el seu primer senzill, Sexi summer. El vídeo compta amb més de dos milions de visualitzacions a Youtube. «Sexi Moral», «Live life to the fullest» i «O sigui, hello» són algunes de les frases que mescla amb música electrònica.

Notícies relacionades

CONSCIÈNCIA SOCIAL / Però tot i que molts només veuen la seva imatge hortera, Gibaja assegura que amb les seves aventures i consells pretén inculcar als fans valors com la igualtat, el respecte, la tolerància i l’amor propi. Fa uns dies, sense anar més lluny, va denunciar la suplantació de la seva personalitat a Twitter i Facebook després de la publicació d’alguns missatges en què animava els seus followers a no menjar amb el lema Més anorèxia i menys greixos. «¡No he publicat mai això! ¡Jo lluito contra el bullying!», es va defensar. «No he patit mai assetjament per ser diferent, no he tingut mai cap problema. Pateixo més crítiques ara que llavors», diu aquest influencer que es passa hores contestant a nens i joves que li escriuen buscant suport, sobretot per temes d’assetjament. H