POLÈMICA RETRANSMISSIÓ A ANDALUSIA
Canal Sur posa publicitat durant les campanades i incendia les xarxes socials
Emet un anunci quan havia tocat la tercera campanada i torna a tallar fins a la 10
La cadena autonòmica demana perdó i obre una investigació per aclarir els fets
Amb nou grans de raïm al plat. Així es van quedar els milers de famílies d'Andalusia que seguien les campanades de Cap d'Any amb la cadena autonòmica Canal Sur. Un inesperat tall publicitari va sorgir després de la campanada número 3, que van reprendre els presentadors quan ja anaven per la desena campanada, cosa que va deixar els andalusos amb un agredolç sabor de boca i va obligar més d'un a tornar-se a connectar a la televisió a la 1 de la matinada per complir la tradició amb l'hora canària.
La cadena autonòmica havia escollit Almeria, com va fer la presidenta de la comunitat Susana Díaz, per a la retransmissió i commemorar el Mil·lenni d'Almeria que es va celebrar el 2014. L'actriu Ana Ruiz i el xef Enrique Sánchez van explicar les campanades i van insistir que s'havia d'estar molt atent a la pantalla, on numerarien les campanades perquè ningú es confongués. Però quan van començar els quarts, l'emissió va passar a publicitat amb un anunci de cafè.
Durant un moment la retransmissió va tornar a Almeria i es van poder sentir tres campanades, acompanyades d'un logotip d'una marca de refrescos, i abans que ningú pogués adonar-se que ja havia començat el compte, va tornar a entrar la publicitat institucional de l'Ajuntament de Jerez de la Frontera, que va deixar estupefactes els andalusos. La imatge del rellotge almerienc ja va tornar en la desena campanada.
'TRENDING' #CANALSUR
Ni els presentadors es van adonar del que estava passant i van prosseguir els seus brindis quan van completar els únics tres grans de raïm que es van poder sentir. Posteriorment, tots dos van demanar disculpes a les xarxes socials, encara que no ho van saber fins després de 40 minuts del nou any.
L'incident ha indignat ràpidament les xarxes socials, i s'ha convertit en 'trending topic' nacional i sisè a nivell mundial amb denominacions com#CanalSur o #uvasinterruptus. També van proliferar els vídeos de famílies sorpreses quan pensaven que estaven iniciant les campanades i es van trobar de cop amb el final.
Canal Sur també ha demanat disculpes a les xarxes socials i ha anunciat per aquesta via que s'ha obert una investigació per aclarir els fets durant la retransmissió.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- ENERGIA CNMC amenaça amb multes de 60 milions i indemnitzacions multimilionàries si troba infraccions greus en l’apagada
- Entrevista Antonio Orozco: «Ningú em pot fer més mal que jo mateix, és impossible»
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Enxampen a la C-55 un home de 73 anys que conduïa drogat, sense carnet i amb haixix al cotxe
- «Per decència» Veto al ‘naked dress’ a Cannes: ¿per què el festival prohibeix a les estrelles trepitjar la catifa vermella mig despullades?