POLÈMICA RETRANSMISSIÓ A ANDALUSIA

Canal Sur posa publicitat durant les campanades i incendia les xarxes socials

Emet un anunci quan havia tocat la tercera campanada i torna a tallar fins a la 10

La cadena autonòmica demana perdó i obre una investigació per aclarir els fets

La polèmica retransmissió de les campanades de Canal Sur / periodico

1
Es llegeix en minuts
JULIA CAMACHO / SEVILLA

Amb nou grans de raïm al plat. Així es van quedar els milers de famílies d'Andalusia que seguien les campanades de Cap d'Any amb la cadena autonòmica Canal Sur. Un inesperat tall publicitari va sorgir després de la campanada número 3, que van reprendre els presentadors quan ja anaven per la desena campanada, cosa que va deixar els andalusos amb un agredolç sabor de boca i va obligar més d'un a tornar-se a connectar a la televisió a la 1 de la matinada per complir la tradició amb l'hora canària.

La cadena autonòmica havia escollit Almeria, com va fer la presidenta de la comunitat Susana Díaz, per a la retransmissió i commemorar el Mil·lenni d'Almeria que es va celebrar el 2014. L'actriu Ana Ruiz i el xef Enrique Sánchez van explicar les campanades i van insistir que s'havia d'estar molt atent a la pantalla, on numerarien les campanades perquè ningú es confongués. Però quan van començar els quarts, l'emissió va passar a publicitat amb un anunci de cafè.

Durant un moment la retransmissió va tornar a Almeria i es van poder sentir tres campanades, acompanyades d'un logotip d'una marca de refrescos, i abans que ningú pogués adonar-se que ja havia començat el compte, va tornar a entrar la publicitat institucional de l'Ajuntament de Jerez de la Frontera, que va deixar estupefactes els andalusos. La imatge del rellotge almerienc ja va tornar en la desena campanada.

'TRENDING' #CANALSUR

Ni els presentadors es van adonar del que estava passant i van prosseguir els seus brindis quan van completar els únics tres grans de raïm que es van poder sentir. Posteriorment, tots dos van demanar disculpes a les xarxes socials, encara que no ho van saber fins després de 40 minuts del nou any.

Notícies relacionades

L'incident ha indignat ràpidament les xarxes socials, i s'ha convertit en 'trending topic' nacional i sisè a nivell mundial amb denominacions com#CanalSur o #uvasinterruptus. També van proliferar els vídeos de famílies sorpreses quan pensaven que estaven iniciant les campanades i es van trobar de cop amb el final.

Canal Sur també ha demanat disculpes a les xarxes socials i ha anunciat per aquesta via que s'ha obert una investigació per aclarir els fets durant la retransmissió.

Temes:

Publicitat