El rock i la psicodèlia dels dissenys de Mava Haze

La joiera ha presentat la seva col·lecció 'Isi' a 'Vogue', sempre un pas al davant del mercat

4
Es llegeix en minuts
SARA ANDRADE / Barcelona

María Valls, Mava Haze, és peculiar. En ella, igual que en les seves joies, es concentra el misticisme de la psicodèlia, l'estètica del rock de Jimi Hendrix i Jim Morrison, i una mica del 'boho' dels anys 70. Delicada i original, la joiera castellonenca establerta a Barcelona des de fa 11 anys, acaba de presentar la seva última col·lecció, 'Isi', a través d'un 'fashion film', ni més ni menys que en exclusiva per a la revista 'Vogue revista 'Vogue'. Des de casa seva, que respira el mateix estil barroc i musical que les seves joies, ha dissenyat les seves dues úniques col·leccions, l'última inspirada en la tribu canadenca dels inuit. Les seves pedres, vaixell insígnia de la seva marca, ja es passegen per les revistes més llegides, com 'Harsper's Bazaar' o 'Glamour', encara que ella no es conforma i ja està pensant en la seva pròxima col·lecció.

-Acabes de presentar el teu nou 'fashion film' a la revista 'Vogue'. ¿Per què t'has decidit per aquesta fórmula per presentar col·lecció?

-No és el primer que faig, ja en vam fer d'altres amb l'altra col·lecció, però no va tenir tanta repercussió. A fora es fa molt, és com mostrar la teva col·lecció en una petita història. Amb aquest segon vaig voler ser més ambiciosa, em vaig envoltar d'una bona directora d'art, estilistes, model…

-Ha tingut molta repercussió. ¿Com ho vas fer, et vas posar tu en contacte amb la revista o van ser ells?

-Ara tinc una noia que em porta premsa. Ella va parlar amb 'Vogue', els va presentar el meu producte i a ells els va agradar. S'ha estrenat ara, però es va fer al gener. Estava a la recambra perquè el volia presentar en una revista i no pujar-lo a Facebook i ja està. 

-¿Com vas començar en això de les joies?

-Vaig començar fent disseny de moda a IDEP, Barcelona. Per a Mango vaig ser aparadorista d'internacional, portava equips fora d'Espanya, a Oysho també, a Women'secret vaig fer de dissenyadora d'accessoris, etc.

-Has fet moltes voltes…

-M'agradava la moda, però no havia trobat el que m'apassionava. Necessitava un canvi i vaig decidir parar. Vaig estudiar un curs d'assessoria d'imatge i 'personal shopper', mentre vaig començar a comprar peces i a muntar-les en collarets, per això la primera col·lecció és més de bijuteria. Després em vaig adonar que em feia curt, llavors vaig decidir que era millor aprendre a fer peces pròpies amb els meus dibuixos.  

- Et vas posar a experimentar i així va sorgir tot. ¿Fa quant?

- Sí, fa tres anys. 

- I Mava Haze, ¿per què?

- El nom és per María Valls, i Haze, per 'Purple Haze', la cançó de Jimi Hendrix. M'agrada molt la música, l'estètica dels 60 i els 70. 

-Parles de la música i dels 60 i 70 com a referents. ¿En tens més?

-M'inspiren molt els músics, les joies que portaven. A nivell gràfic en aquesta col·lecció m'he inspirat en els indis del Canadà, els inuit, en les eines que utilitzaven, els seus estris de caça, l'ull és típic de les pintures dels inuit. 

-¿D'on ha sortit aquesta inspiració?

-El pare del meu marit va ser el director de la revista 'National Geographic' fa temps. Un dia a casa vam trobar llibres sobre els inuit, perquè ell estava escrivint una novel·la sobre ells.

-Recentment has anat a una de les fires de moda més importants, el 'Who's next'

-L'experiència ha sigut molt bona, però quan arribes allà esperes més. Esperava que la gent s'interessés més per les propostes noves, van més a les conegudes. Vaig fer contactes dels quals m'han sortit negocis, però no sé si repetiria. 

- Ets molt activa en xarxes socials. ¿Quina és la que més t'agrada per donar a conèixer el teu producte?

-Instagram. 

-¿Quina mena de fotografies puges?

-Faig una mica de tot, pujo editorials en què surto, fotos d'inspiració o de grups de música que m'agraden. És el teu món, no només el producte. 

-¿Què és el que et dóna més 'likes'?

-Les que menys agraden són les fotos d'editorials, i les que més, les que surto jo amb el producte. 

-Recentment han sortit algunes actrius amb algunes de les teves joies. ¿Ajuda que 'celebrities' es posin el teu producte?

-Sempre ajuda, hi ha personatges que ajuden a tenir més 'followers' i altres t'ajuden a vendre més. Potser no augmenta les vendes, però sí el caixet de marca, tot això va a poc a poc. 

-Tens punts de venda a Barcelona, però la teva botiga és 'on line'. ¿Com pots saber com és el teu client?

-És difícil perquè és un producte per a gent moderna, d'uns 30 anys, però després no és la gent que et compra. Despista una mica perquè a vegades la gent que et comenta a Instagram no és la mateixa que et compra. 

Notícies relacionades

-¿Tens alguna nena mimada en les teves col·leccions?

-No, a més me n'acabo cansat i necessito fer una col·lecció nova.