NOU PROJECTE

El músic Carlos Jean es passa a la xarxa

CJ, àlter ego digital de l'artista, difondrà l'obra del creador a internet

A la pantalla, CJ, l’àlter ego virtual del músic, productor i discjòquei Carlos Jean (a la silueta).

A la pantalla, CJ, l’àlter ego virtual del músic, productor i discjòquei Carlos Jean (a la silueta). / AGUSTÍN CATALÁN

2
Es llegeix en minuts
JUAN FERNÁNDEZ / MADRID

fins ara havíem vist músics regalant cançons a internet i artistes passant més hores a les xarxes socials que creant. La nova proposta del músic Carlos Jean va un pas més enllà en l'afany de la indústria de l'entreteniment per adaptar-se als nous temps. Des d'avui hi ha un nou habitant digital a internet: es diu CJ i és l'àlter ego cinètic del prolífic músic, productor i disc-jòquei. A partir d'ara serà ell, i no l'artista, l'encarregat de mantenir al corrent la xarxa de tot el que passa o no a l'inquiet cap del creador.

Aquesta tan innovadora ocurrència exigia una posada de llarg no menys xocant, i la trobada no va defraudar. De fet, no va ser Carlos Jean, sinó el mateix CJ -amb forma de ninot inspirat en la figura del músic, obra de l'il·lustrador asturià Juan Díaz-Faes- qui va oferir la roda de premsa de presentació del nou projecte a través d'una pantalla de plasma. «Com Rajoy, amb la diferència que jo sí que responc les preguntes», es va permetre dir en broma.

Amb la veu de Jean, encara que lleugerament distorsionada, CJ va explicar que la intensíssima activitat creativa de l'artista es trasllada a viure a partir d'ara a internet, amb seu al canal propi de Youtube i a la seva pàgina web (www.carlosjean.tv). A través d'aquestes plataformes serà possible seguir el dia a dia de les aventures del creador de Give me the 70's, s'hi podrà interactuar -amb ellno, més ben dit serà amb el seu bessó digital-, així com difondre els seus treballs a les xarxes socials i comentar-los. «Fins i tot, qui sap, potser algun dia es podrà participar de forma col·laborativa en l'elaboració de les cançons», va anunciar CJ.

Notícies relacionades

L'«aliança de Carlos Jean amb la xarxa» -així ho va definir el ninot virtual- és l'aposta d'un dels personatges més prolífics de la música popular d'aquest país -a part dels seus projectes personals, ha facturat discos i cançons per altres artistes, com ara Alejandro Sanz, Najwa Nimri, Shakira o Fangoria- per mantenir-se en l'avantguarda. Per sacsejar el panorama musical espanyol, que en la seva opinió «fa 25 anys que sona igual», Jean aspira a utilitzar internet per convertir els seus seguidors en «beaters, bojos dels beats, amants d'aquesta música que fa somriure i moure el cul».

Mentre CJ sacseja una mica la xarxa, el seu altre jo de carn i ossos seguirà donant concerts a l'altre costat de les pantalles i preparant les cançons del seu pròxim disc, que va anunciar que sortiria el març del 2015. El primer senzill d'aquest àlbum és Wasting your time, llançat aquest estiu, i en el vídeo del qual debutava ja, fent bots, el nouvingut CJ.