Nandu Jubany obrirà un restaurant a Singapur
El xef inaugurarà Foc a la ciutat asiàtica el dia 15 de setembre
El local exportarà la cultura i la gastronomia catalana

Nandu Jubany. /
De Calldetenes a Singapur. Així d'estratosfèric és el salt que farà Nandu Jubany, un dels cuiners que més en forma estan en el panorama culinari, a partir del 15 de setembre. El xef, que posseeix una estrella Michelin pel seu local homònim a Osona, obrirà aquest dia al centre de la ciutat asiàtica el restaurant Foc, projecte que comparteix amb el seu col·lega Jordi Noguera, nascut a Prats de Lluçanès i instal·lat a Singapur, el dissenyador Gabriele Schiavon i l'empresari malaisi Tien Yao H’ng.
La guspira de Foc va saltar fa dos anys, quan Jubany va participar en unes jornades sobre creativitat i innovació a la cuina que se celebraven a la ciutat asiàtica en el marc de la BCN Design Week i va conèixer Schiavon. La idea a la qual es van sumar Noguera i Yao és exportar la cultura catalana a través de la cuina de manera divertida, amb bon producte i a preus assequibles. Al capdavant del local estaran Maties Coll (xef) i Carol González (sumillera). Serviran plats típics catalans i espanyols, fusió de productes i plats de Barcelona i de la resta del món, i plats amb productes asiàtics reinterpretats per Jubany.
El nom de Foc es va escollir perquè es deu al seu vincle a la cuina i a la història i cultura de Catalunya. De fet, la imatge corporativa i la decoració juga amb les flames i el correfoc, el burro català, la revetlla de Sant Joan i el drac de Sant Jordi. També elements icònics com el porró i els capgrossos (a imatge i semblança de xef i socis del restaurant) s'usen com a elements d'il·luminació.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- TELEVISIÓ I MAS ¿Substitut? El pitjor possible
- Barcelona, protagonista La Central obre la seva nova llibreria a Consell de Cent
- Mundial de MotoGP Marc Márquez aconsegueix que els rivals el vegin imbatible
- La ronda francesa Sense Juan Ayuso no hi ha paradís al Tour
- Waterpolo Espanya s’ensorra davant Hongria i lluitarà pel bronze contra els EUA