El 'cronut': meitat 'croissant', meitat dònut, arrasa a Nova York

Desenes de persones fan cua des de primera hora del matí per poder comprar el dolç

Les cues que s’organitzen a la pastisseria Dominique Ansel per poder comprar un ’cronut’

Les cues que s’organitzen a la pastisseria Dominique Ansel per poder comprar un ’cronut’ / -- (EFE)

1
Es llegeix en minuts

Fill d'un francès -el 'croissant'- i un nord-americà -el dònut- ha nascut el 'cronut', el nou dolç que causa furor entre els novaiorquesos que, ansiosos per provar l'últim que ha sortit en rebosteria, fan cues durant hores per assaborir un dels 200 brioixos de moda que cada dia es venen a la Gran Poma.

En una pastisseria del barri del Soho, el xef francès Dominique Ansel ha aconseguit unir dos dels productes més importants de la pastisseria en una petita i delicada creació fabricada amb una massa laminada similar a la del "croissant" però farcit de crema i recobert amb una capa cruixent i glacejada. "El meu equip volia menjar dònuts, però al créixer a França no he pres mai ni he fet gaires dònuts. Així que vaig prendre una cosa que sí que coneixia, el 'croissant', i vaig mirar de modificar-lo en un dònut. Així va ser com va començar tot", explica aquest xef reboster.

Tendència a la xarxa

Tot i que només es poden comprar dos 'cronut' per persona, les 200 unitats que Ansel ven diàriament a cinc dòlars (3,7 euros) cada una s'esgoten en poc més d'una hora, perquè desenes de persones fan cua des de primera hora del matí ansiosos per convertir-se en un dels pocs privilegiats que aconsegueixen comprar-ne. I és que ara a Nova York només es parla del 'cronut', de fer-se una foto assaborint-ne un i penjar-la a les xarxes socials (per descomptat ja té la seva etiqueta #cronut a Twitter). O el que és el mateix: s'ha convertit en la nova forma de demostrar que s'és 'cool' a la ciutat dels gratacels.

Qualitat

Notícies relacionades

Malgrat que molts assenyalen que aquests dolços poden convertir-se en un bon negoci que podria expandir-se més enllà dels EUA, el reboster descarta augmentar-ne tant els preus com la producció. "No serem mai una botiga de 'cronut'. Sóc un ferm defensor de la qualitat per sobre de la quantitat, per això limitem les quantitats diàries. Aquí hi ha moltes altres coses increïbles per menjar i tots es mereixen la nostra atenció", afirma, amb un to de frustració per la falta d'atenció als seus altres productes.

Mercat negre

L'èxit d'aquest dolç també ha comportat la picaresca d'alguns clients, que ja han començat a revendre'ls a través d'internet amb preus que oscil·len entre els 15 i els 40 dòlars (d'11,3 a 30,2 euros), i s'ha creat un autèntic mercat negre.