El 'cronut': meitat 'croissant', meitat dònut, arrasa a Nova York
Desenes de persones fan cua des de primera hora del matí per poder comprar el dolç

Les cues que s’organitzen a la pastisseria Dominique Ansel per poder comprar un ’cronut’ /
Fill d'un francès -el 'croissant'- i un nord-americà -el dònut- ha nascut el 'cronut', el nou dolç que causa furor entre els novaiorquesos que, ansiosos per provar l'últim que ha sortit en rebosteria, fan cues durant hores per assaborir un dels 200 brioixos de moda que cada dia es venen a la Gran Poma.
En una pastisseria del barri del Soho, el xef francès Dominique Ansel ha aconseguit unir dos dels productes més importants de la pastisseria en una petita i delicada creació fabricada amb una massa laminada similar a la del "croissant" però farcit de crema i recobert amb una capa cruixent i glacejada. "El meu equip volia menjar dònuts, però al créixer a França no he pres mai ni he fet gaires dònuts. Així que vaig prendre una cosa que sí que coneixia, el 'croissant', i vaig mirar de modificar-lo en un dònut. Així va ser com va començar tot", explica aquest xef reboster.
Tendència a la xarxa
Tot i que només es poden comprar dos 'cronut' per persona, les 200 unitats que Ansel ven diàriament a cinc dòlars (3,7 euros) cada una s'esgoten en poc més d'una hora, perquè desenes de persones fan cua des de primera hora del matí ansiosos per convertir-se en un dels pocs privilegiats que aconsegueixen comprar-ne. I és que ara a Nova York només es parla del 'cronut', de fer-se una foto assaborint-ne un i penjar-la a les xarxes socials (per descomptat ja té la seva etiqueta #cronut a Twitter). O el que és el mateix: s'ha convertit en la nova forma de demostrar que s'és 'cool' a la ciutat dels gratacels.
Qualitat
Notícies relacionadesMalgrat que molts assenyalen que aquests dolços poden convertir-se en un bon negoci que podria expandir-se més enllà dels EUA, el reboster descarta augmentar-ne tant els preus com la producció. "No serem mai una botiga de 'cronut'. Sóc un ferm defensor de la qualitat per sobre de la quantitat, per això limitem les quantitats diàries. Aquí hi ha moltes altres coses increïbles per menjar i tots es mereixen la nostra atenció", afirma, amb un to de frustració per la falta d'atenció als seus altres productes.
Mercat negre
L'èxit d'aquest dolç també ha comportat la picaresca d'alguns clients, que ja han començat a revendre'ls a través d'internet amb preus que oscil·len entre els 15 i els 40 dòlars (d'11,3 a 30,2 euros), i s'ha creat un autèntic mercat negre.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions, entre ells un 40% de votants del PSOE
- La intrahistòria d’un canvi d’actitud Lamine sedueix Nico Williams
- Reforma de la llei Ultimàtum de Junts a Collboni pel 30% d'habitatge protegit: si no pacten abans d'agost, s'ajorna al 2028
- Bon Preu construirà un centre logístic a Parets del Vallès
- El repte d’atraure talent jove marca l’obertura del SIL
- BCN acull el primer Fòrum per a la Pau i la Seguretat a Europa
- Javier Escribano: "Estem explorant inversions industrials a Catalunya"
- L’FMI obriràla seva primera seu d’Espanya a València