amb el Circuit Audi MedCup 2011

El Rei deixarà la vela d'alta competició al setembre

Durant gairebé quatre dècades Joan Carles i l'armador José Cusí han navegat amb el 'Bribón'

El nom de l'embarcació seguirà en unitats més petites com el 'Platú 25' o el 'Melges 32'

Joan Carles a la canya del ’Bribón’, el juliol del 2008, en aigües de Mallorca.

Joan Carles a la canya del ’Bribón’, el juliol del 2008, en aigües de Mallorca. / Ballesteros (EFE)

2
Es llegeix en minuts
EFE / Barcelona

El rei Joan Carles deixarà la vela d'alta competició el pròxim 17 de setembre, última jornada del Trofeu Comte de Godó de Barcelona que tancarà el Circuit Audi MedCup 2011, ha explicat l'armador José Cusí.

Amb aquesta decisió, conclou una època en la vela espanyola, la de la saga delBribón, que durant gairebé 40 anys han compartit l'armador barceloní i Joan Carlesi el seu nom seguirà en unitats més petites com elPlatú 25o elMelges 32.

"Això no significa que deixem de navegar, però si seguim ja serà en vaixells més tranquils. A la nostra edat competir en un Transpac52 és ja tot un risc per la gran exigència física que es necessita, però l'afició no es perd mai", ha declarat Cusí, que ha participat en Cascais (Portugal) en la primera etapa de l'Audi MedCup 2011.

Popa de 15 metres

Durant gairebé quatre dècades, el nom deBribónva quedar reflectit en la popa de 15 vaixells, en 14 dels quals Joan Carles ha estat el patró.

Respecte al nom, Cusí explica queel nom de Bribónel va meditar molt. "A tots els meus vaixells sempre els he posat noms relacionats amb la seva funció. "A l final vaig optar per aquest nom als meus vaixells de regates perquè per competir-hi cal ser sagaç, agressiu i també una mica astut", ha afirmat.

La saga va començar el 1972

ElBribón I (Elvstrom-Half Tone),botat el 1972, va ser el que va obrir la saga. Llavors, José Cusí encara no competia amb el Rei i el vaixell va ser adquirit per l'armador català a la Fira de València, on el monarca també va comprar un model bessó, anomenatShere-Kan.

El 1972, després dels Jocs Olímpics de Munic on el llavors príncep Joan Carles va participar en la classe Drac de vela, va ser quan Cusí i ell van decidir unir les seves forces i poc després van començar a competir alBribón II(un One Tone de 9 metres d'eslora), en representació del Reial Club Nàutic de Barcelona i amb Paco Blasco com a timoner.

Aquests anys, Juan Carlos i José Cusí han seguit intensament tot tipus d'esports: "Seguim junts els Jocs Olímpics, campionats mundials i europeus. Cada dia teníem el nostre temps dedicat a la preparació dels nostres vaixells per a regates: parlàvem de la tripulació, vèiem nous projectes per al buc i velas, miràvem per elegir els millors materials".

Palmarès

Notícies relacionades

Cinc Copes del Rei, dues Sardinia Cup, 12 Copes d'Espanya, 11 trofeus Comte de Godó, una Copa de la Reina, tres Trofeus Príncep d'Astúries i moltes altres victòries, són el palmarès d'aquesta saga única.

A punt de complir-se quatre dècades de la saga, competeix elBribón XV, el primer que no és de nova construcció, ja que Cusí aposta per la reducció de costos. El vaixell és el Tp52, exMatadorde l'armador argentí Alberto Roemmers, construït el 2009 a Alginet (València) i dissenyat per Rolf Vrölijk, que està a les ordres de Gonzalo Araújo.