ALBERT OM, MANEL FUENTES, XAVIER GRASET I JORDI LLOMPART VAN LLEGIR POEMES DEL 'SHOWMAN' GALAICOCATALÀ
Els amics de Pepe Rubianes s'uneixen per recitar els seus versos africans
«¿Què tenia aquest home que omplia teatres i, ara, llibreries?», es va preguntarAlbert Omahir en el recital de les poesies que el desaparegutshowmanPepe Rubianesva escriure sobre els seus tres viatges a l’Àfrica, i que estan publicades al llibrePoemas africanos(Ara Llibres). Molt, a jutjar pels rapsodes que es van reunir per llegir les seves peces (Manel Fuentes,Xavier Grasset iJordi Llompart,entre altres), i del públic, format per seguidors, amics i familiars, que es va congregar a la llibreria Bertrand de Barcelona.
En les peces, es mostra unRubianesdiferent del que recordem, com explicaOm. «El poema que he triat no tenia res a veure amb els monòlegs que feia al teatre; mostra un Pepe nu».
Divertida va ser l’elecció del radiofònicManel Fuentes. Imitant la veu del còmic, va recitarLeopardo, un poema ple de les típiques onomatopeies deRubianesque va despertar les rialles del públic. «No és el més intens, però podria ser l’origen d’un dels seus números», va comentar. El presentadorXavier Graset va optar per una peça escrita a Kenya amb la brisa africana com a protagonista.
Notícies relacionadesEl periodistaJordi Llompart,que va compartir amb Rubianes la fascinació pel continent africà, va llegir un escrit sobre l’estimada Addis Abeba de l’actor galaicocatalà. També van tenir el seu espai diversos amics de l’artista. La poesia que va llegirAgustín Uliedcontenia un record d’una calorosa passejada per l’Havana iMarga Alonso va rememorar l’intercanvi de poemes que feia ambRubianesa la universitat.
El recital va acabar amb un número musical en què l’artistaWalter Cotsva tocar l’harmònica entre vers i vers acompanyat per acords blues de guitarra.Carmen Rubianes, germana de l’actor, va tancar la vetllada amb paraules d’agraïment.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- 14. Fernández Borbalán i un CEO corporatiu lideraran el nou CTA remodelat al gust del Reial Madrid i els clubs
- Sèries 'Desaparegut', el fenomen que ha arribat al número 1 de Netflix: "Mai m’hauria imaginat que l’èuscar m’obriria camí com a actor"
- La UE debatrà de nou l’oficialitat del català el 18 de juliol
- Joan Carles I es reivindica amb unes memòries després de cinc anys d’‘autoexili’
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Els convocants afirmen que tres de cada quatre jutges i fiscals secunden l’aturada