ENTREVISTA TELEVISIVA

Rihanna es penedeix d'haver tornat amb l'exnòvio després de rebre maltractaments

2
Es llegeix en minuts
EFE
NOVA YORK

La cantant Rihanna ha assegurat que es penedeix d'haver tornat temporalment amb el seu exnòvio, l'artista de R&B Chris Brown, després que ell l'agredís el febrer passat, i ha animat altres dones en la seva situació a no deixar-se encegar per l'amor.

"Et comences a enganyar a tu mateixa. Les ferides físiques se'n van i és un record que no vols tornar a tenir", ha explicat l'artista en la primera entrevista televisada des que va tenir lloc l'incident. "Em va passar a mi, que sóc forta, i li pot passar a qualsevol", ha recordat.

En l'entrevista, emesa avui pel programaGood morning America,de la cadena ABC, la cantant afegeix que el fet que ella sigui un personatge públic --i que una foto seva amb la cara amb blaus i contusions circulés per internet-- ha contribuït que tot fos "molt dur".

"Però sóc aquí, tothom ho està veient. Hi ha un munt de dones que han passat el mateix que jo, però no en públic", ha assenyalat la intèrpret de temes tan coneguts comUmbrellaoDon't stop the music.

Missatge d'una amant

Els fets van tenir lloc el 8 de febrer, quan una dona que havia mantingut relacions sexuals amb Brown va enviar un missatge de text a l'artista mentre la parella tornava en automòbil a casa després d'anar a una festa prèvia als premis Grammy.

Rihanna va llegir el missatge i això va fer enfurir Brown, que va intentar forçar la seva nòvia perquè sortís del vehicle, li va pegar diverses vegades i fins i tot la va amenaçar de mort. Brown es va entregar a les autoritats hores després i va emetre un comunicat en que es disculpava pel que havia passat.

En l'entrevista, la noia de 21 anys reconeix haver-se sentit "avergonyida". "Em vaig enamorar d'aquest tipus de persona, tant i d'una manera tan incondicional que després hi vaig tornar [amb ell]", ha dit. Conscient que pot ser un model per a moltes joves, Rihanna ha dit que vol ajudar les dones que passen pel mateix i que, de mitjana, suporten "vuit o nou" atacs abans de deixar la parella.

"Sóc un ésser humà i la gent em col·loca en un pedestal molt irreal, amb totes aquestes expectatives. No sóc perfecta i, de fet, és completament normal tornar", ha explicat. "No vull que la gent aprengui això de mi", ha afegit.

Quan es va adonar que "l'egoista decisió" que havia pres per amor "podria derivar en l'assassinat d'alguna noia", no ho podia suportar. "No em podia sentir responsable d'haver sigut qui li diguéstorna-hi", ha asseverat.

Condemna per a l'agressor

"Fins i tot encara que Chris no em tornés a pegar, qui diu que els seus nòvios no ho tornaran a fer, no les acabin matant. M'he adonat de tota la influència que exerceixo en la vida d'aquestes noies", ha explicat una emocionada Rihanna, que finalment va deixar Brown a mitjans d'any.

Notícies relacionades

Per això, aconsellar els que es vegin en aquesta situació que s'abstreguin, mirin la seva parella com si fossin "una tercera persona" i prenguin una decisió, "perquè l'amor és tan cec".

Brown va ser condemnat a passar cinc anys en llibertat condicional, realitzar sis mesos de treballs comunitaris i mantenir-se allunyat de Rihanna almenys 90 metres durant tot aquest període, tret que coincideixin en algun esdeveniment professional, i sotmetre's a un curs anual per a la prevenció de la violència domèstica.