PIONERA DE LA INDÚSTRIA COSMÈTICA

El mite d'Estée Lauder celebra 100 anys

1
Es llegeix en minuts

El món de la cosmètica no seria el mateix sense l'existència de dones que van apostar fort pel món de la bellesa, comEstée Lauder,coneguda com lareina dels cosmèticsals Estats Units, i la primera dona inclosa a la llista de genis de negocis de la revistaTime. El dia 1 de juliol es va complir el centenari del naixement de l'empresària que va revolucionar la indústria.

El talent de la novaiorquesa va ser comprendre que bellesa i comerç podien anar junts. "La bellesa és una actitud", va dirLauder."No hi ha dones lletges, només dones a qui no els importa, o que no creuen que són atractives". Les dones li van seguir els passos i el negoci d'Estée Lauder,que es va crear com a empresa a Nova York el 1946, es va estendre per tot el món fins a tenir presència comercial a més de 130 països.

Josephine Esther Mentzer,el seu nom de pila, va néixer en una zona obrera de Queens i des de petita va destacar per la seva obsessió per tenir el millor aspecte. Va començar de venedora de cremes artesanals a domicili, però el 1950 va llançar una innovadora línia de perfums, i tres anys després sorprenia en el mercat amb Youth Dew, la seva primera fragància.

Notícies relacionades

Amb el seu fillLeonard Lauderes va arriscar a internacionalitzar el negoci. La marca va multiplicar les seves firmes amb llançaments propis, i es va convertir en la primera empresa multimarca amb firmes tan exitoses com Clinique, Aramis, M. A. C. i Bobbi Brown. En els primers anys 60, l'empresària va contractar el fotògrafVíctor Skrebneski,que va començar a publicar en revistes campanyes publicitàries amb models.

La seva sortida en borsa el 1995 va afavorir que adquirís altres firmes com Aveda, Donna Karan i Tommy Hilfiger.Estée Lauderva morir el 2004 deixant a la seva família un imperi cosmètic amb una facturació que supera els 10.000 milions d'euros anuals.