Sostenibilitat
Humana va recollir un total de 49 tones de roba utilitzada a Gavà el 2021
El municipi compta amb un total de 33 contenidors d’Humana a la via pública

Durant el 2021 s’han recollit a Gavà (Baix Llobregat) un total de 49 tones de roba utilitzada a través dels 33 contenidors que hi ha al municipi del Baix.
L’Ajuntament de Gavà ha volgut agrair la col·laboració ciutadana, ja que gràcies a això «s’allargarà la vida útil d’aquests residus i s’estalviaran tones de CO2». L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, també ha deixat un missatge a les xarxes socials agraint la contribució i «vetllant per un futur sostenible».
👗🩳Gràcies #Gavà per contribuir a l'èxit d'aquesta recollida on es dona una segona vida a la roba usada, reduint residus i vetllant per un futur sostenible ♻️ https://t.co/DH0WchPmGE
— Gemma Badia Cequier /❤️ (@gebadia) 25 de enero de 2022
El consistori del municipi i Humana Fundació Poble van firmar el setembre del 2021 un acord per a la gestió del servei de recollida selectiva de residus tèxtils a la ciutat. Amb el conveni, el municipi va instal·lar en total 33 contenidors a la via pública on s’han dipositat la roba, el calçat, els complements i el tèxtil de la llar que ja no s’utilitzen i als quals se’ls pot donar una segona vida mitjançant la reutilització o el reciclatge.
Reutilització de la roba utilitzada
La principal destinació de la roba dipositada als contenidors d’Humana és la planta de preparació per a la reutilització de l’Ametlla del Vallès, i una petita part es ven a empreses de reutilització i reciclatge.
El destí del 54% de les peces tractades és a la reutilització; el 37,5% es troba en un estat que no permet la seva reutilització i es ven a empreses de reciclatge perquè elaborin altres productes (mantes, aïllants o draps per a la indústria d’automoció); l’1,5% són residus impropis (plàstics, cartrons, etc.) que es posa en mans de gestors autoritzats corresponents; finalment el 7% no es pot reutilitzar ni reciclar ni valoritzar energèticament i s’envia a un centre de tractament de residus per a disposició final.
Més notícies de Gavà a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- La nadinemania conquereix el món de l’òpera
- Electricitat Causes de l’apagada i solucions perquè no es repeteixi: els experts vaticinen què passarà a partir d’ara a Espanya
- Un policia de Badalona serà jutjat per falsejar quilometratge
- Del 'chemsex' al 'slam': creix l’ús de drogues per via intravenosa durant les relacions sexuals
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Apagada Què ens passa amb la fi del món?
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Enquesta flaix Gairebé un 60% dels espanyols veuen «insuficient» la informació del Govern durant l’apagada, segons el CIS
- El moment del vi Falset obre la temporada primaveral de fires i mostres vinícoles a Catalunya
- Entrevista Carlos Brull, alcalde de Falset: "No pot ser que molts restaurants de Catalunya no tinguin vi català"