Ampliació de l’aeroport

L’alcaldessa de Gavà condiciona l’ampliació de l’aeroport del Prat a limitar l’impacte acústic

El consistori reclama informes que estudiïn les conseqüències d’incrementar la capacitat de la infraestructura i que s’acordi un pla de compensacions per al territori

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’alcaldessa de Gavà (Baix Llobregat), Raquel Sánchez, ha insistit avui en el seu desacord amb qualsevol proposta per ampliar l’aeroport del Prat que vagi en detriment de la qualitat de vida dels veïns i veïnes de la zona d’influència. Reitera, així, el posicionament de l’Ajuntament sobre l’ampliació de la infraestructura, davant el debat obert en els últims dies sobre la proposta d’AENA d’ampliar la tercera pista. «No passarem per una modificació de l’Aeroport que posi en risc el consens a què es va arribar al seu dia perquè el funcionament d’aquesta infraestructura fos compatible amb la qualitat de vida dels veïns i les veïnes de Gavà, molt en concret els de Gavà Mar, i d’una part important de Castelldefels», ha remarcat.

Ho fa la setmana en què unes 200 entitats i organitzacions econòmiques i socials defensen a ESADE la necessitat d’emprendre les obres d’ampliació de l’aeroport Josep Tarradellas de Barcelona. El manifest conjunt, sorgit després d’oposar-se l’Ajuntament de Barcelona a les obres amb els vots dels Comuns i ERC, considera «inajornable» i «imprescindible» aquesta obra per a la consolidació d’una destinació turística i per la dinamització de l’activitat econòmica «generant ocupació, atracció i retenció de talent i inversió internacional».

Afectació per a les veïns

Segons Raquel Sánchez, és una realitat innegable que l’aeroport és una infraestructura capital per al creixement econòmic i la competitivitat del país, però el seu desenvolupament no pot passar per davant de les persones ni de l’entorn natural. «Ens mantindrem ferms en la nostra oposició frontal a una operativa de pistes independents, i exigim que aquesta opció es descarti definitivament per no haver de tornar a patir les greus afectacions sofertes en el passat», ha afirmat.

En aquest sentit, Raquel Sánchez considera «imprescindible» que qualsevol projecte d’ampliació vagi precedit dels informes tècnics que avaluïn l’impacte acústic real i reclama que aquests siguin producte d’un consens previ amb el territori, amb l’objectiu que tots els municipis afectats puguin tenir un paper actiu en el procés d’elaboració.

Compensacions

L’alcaldessa també reclama que tots aquests estudis s’acompanyin d’un pla de compensacions per al territori que pateix directament l’impacte de l’aeroport: «Ja fa temps que Gavà pateix aquest impacte i per tant cal obrir un debat en paral·lel al de l’ampliació sobre les mesures compensatòries que s’han de poder articular als municipis que estan en el radi d’influència de la infraestructura».

Notícies relacionades

L’alcaldessa també reclama que es compleixi el reglament ministerial del 2010 i es creï una comissió mixta per als serveis acústics i el pla d’acció de l’aeroport, que ha d’establir mesures compensatòries per al territori.

Més notícies de Gavà a l’edició local d’EL PERIÓDICO