Solidaritat
L’ONG ACCeDE de Gavà i l’ONG Pamango Fair Life impulsaran projectes de cooperació
Les dues entitats han signat un acord de col·laboració per a programes de cooperació
Engegarà un pou d’aigua a Gàmbia i projectes en l’àmbit de la salut a Etiòpia, el Brasil i Gàmbia

L’ONG ACCeDE de Gavà (Baix Llobregat) i l’ONG Pamango Fair Life de Castelldefels han firmat un acord de col·laboració per impulsar projectes comuns als països on treballen les dues entitats. L’objectiu és generar complicitat i sinergies entre les dues organitzacions per millorar les condicions de vida dels col·lectius més desfavorits, especialment els nens.
La col·laboració entre les dues ONG’s s’ha produït arran de la vinculació del president de Pamango, Dario García,que va ser entrenador del CB Gavà. Al conèixer la tasca d’ACCeDE, vinculada al club gavanenc, es va posar en contacte amb el president de ACCeDE per demanar ajuda i assessorament atesa la seva experiència. Pamango és una entitat de recent creació a Castelldefels que té com a objectiu crear pous d’aigua a Gàmbia, la creació d’horts comunitaris i la posada en marxa d’una cooperativa agrícola per a l’exportació de mango a Europa. El projecte inclou també accions en l’àmbit sanitari a través del programa Salut & Happy Smiles. En concret actuaran en les especialitats d’odontologia general i odontopediatria.
En els pròxims mesos es realitzarà un pou manual al poblat de Sare Chetoel que ajudarà unes 1.000 persones a la zona del Central River ja que es la més pobra i desfavorida del país més petit de l’Àfrica. «Aquest projecte es basa en l’aigua per trencar la pobresa de base i beneficia directament la població local i la contrapart, ja que la construcció la realitzarà gent de la zona», expliquen els organitzadors.
Pamango, gràcies a l’ajuda d’ACCeDE, també posarà en marxa la creació d’aules d’alfabetització i inserció escolar i salut a fi de promoure programes d’ajuda al desenvolupament en països desfavorits. És en aquest senti que les dues ONG elaboraran de forma conjunta un pla de treball per coordinar les accions per desenvolupar i els mecanismes de seguiment i control.
Arran de l’acord de col·laboració, ACCeDE tindrà l’oportunitat d’ampliar el seu àmbit d’acció i treballar projectes de salut a Etiòpia, el Brasil, el Sàhara i Gàmbia amb el recolzament de Pamango. Aquesta aliança s’emmarca dins del nou Pla Estratègic de l’ONG gavanenca on la salut serà un dels principals eixos en els projectes de cooperació internacional.
Més notícies de Gavà a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»