NOVA ORDENANÇA REGULADORA 2021
El Mercat de Pagès de Gavà ampliarà el servei a dissabtes en la seva aposta pel «consum de proximitat»
El ple municipal ha aprovat una nova ordenança per flexibilitzar l'otorgació de llicències, així com prohibir l'ús de bosses de plàstic
El consistori considera que el mercat té un «impacte positiu en el medi ambient» i ho defineixen com un «motor d'activitat econòmica» a la ciutat

zentauroepp55139854 soc gava200927153750
El ple municipal de l’Ajuntament de Gavà va aprovar el passat 24 de setembre la nova ordenança reguladora del Mercat de Pagès. L’otorgació de llicències per períodes de 15 anys– prorrogables i subjectes a comprovacions anuals– i la instal·lació dels paradistes els dissabtes són les principals novetats.
Tot i que no serà fins a l’any que ve, ja que falta l’aprovació definitiva que s’espera a principis de 2021, quan es podran instal·lar els dimarts i dissabtes en l’entorn del barri del Centre. La prohibició d’utilitzar bosses de plàstic és una altra de les mesures que contempla l’ordenança per promoure hàbits a favor del medi ambient.
L’Ajuntament defensa la seva aposta pel «consum de proximitat», així com promoure l’activitat del Parc Agrari, cosa que consideren un «motor d’activitat econòmica». Des del 2016, es va apostar per les explotacions agrícoles del delta del Llobregat.
«Impacte en el medi ambient»
El Mercat de Pagès promou el consum de proximitat i de temporada, d’aquesta manera l’Ajuntament de Gavà considera que té un «impacte positiu en el medi ambient».
Afirmen que es garanteix la continuïtat d’una activitat que contribueix a la protecció d’un espai d’alt valor ecològic i ambiental o que es redueixen les distàncies entre el punt de producció i consum.
Més notícies de Gavà a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Segona vida (II) María Vasco, bronze a Sydney"Quan em vaig retirar vaig començar de zero, com un nadó. Em van deixar sola"
- BARCELONEJANT Obre el primer Bikini Lab
- Patri Guijarro: "Ja em sento més jo a la selecció, com al Barça"
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- CRÍTICA Fito Páez, salvatge i refinat
- El Grec encén el carrer Teatres de Campanya encén l’Arc de Triomf
- Espanya en un moment crucial Feijóo reforça Dolors Montserrat i fa equilibris amb el PP català