SERVEI MUNICIPAL

Gavà contacta amb prop de 7.000 persones grans del municipi per conèixer la seva situació

L'objectiu és saber com estan les persones que viuen soles o estan adscrites als serveis socials i de Teleassistència i oferir-los ajuda en cas de necessitar-la

El servei s'ampliarà ara a les persones més grans de 75 anys que viuen acompanyades i preveu incloure també totes les persones d'entre 65 i 74 anys

zentauroepp24644414 teleasistencia180223170050

zentauroepp24644414 teleasistencia180223170050

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El dispositiu d’atenció personalitzada per a persones grans de Gavà, que l’Ajuntament va posar en marxa al cap de poc temps d’iniciar l’estat d’alarma per atendre un dels col·lectius més vulnerables davant la pandèmia del coronavirus, ha contactat amb prop de 7.000 persones per conèixer la seva situació i oferir-los atenció i recolzament personalitzat.

Fins al 6 de maig, aquesta ronda de contactes directes, realitzats telefònicament, ha inclòs totes les persones més usuàries dels serveis socials municipals i del servei de Teleassistència, així com les persones més grans de 75 anys que viuen soles però que no són usuàries d’aquests serveis.

En concret, s’han fet 5.694 trucades a usuaris de serveis socials, 1.142 més a persones amb Teleassistència –1.071–, 305 a les 102 persones més grans de 80 anys que viuen soles i no estan adscrites a cap recurs i 97 trucades més a 62 persones d’edats compreses entre els 75 i els 79 anys i en la mateixa situació.

Ampliació del dispositiu

El dispositiu s’ampliarà ara les persones grans de 75 anys que viuen en parella o acompanyades, mentre que continuarà fent-se seguiment de les persones que han requerit algun tipus de recolzament. L’operatiu es preveu completar establint contacte directe amb totes les persones de 65 a 74 anys del municipi.

Notícies relacionades

El recolzament telefònic va a càrrec del personal del Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament i forma part del dispositiu ‘Gavà t’ajuda’, un servei municipal dirigit a col·lectius vulnerables de la ciutat que el consistori de Gavà va posar en marxa a l’inici de la crisi sanitària i que inclou una bossa de voluntariat per als qui desitgin ajudar els veïns que ho necessitin.

Més notícies de Gavà en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA