Cita espumosa
Barcelona Beer Festival: la festa de la cervesa artesana
No passaràs set en aquesta cita que se celebra fins diumenge a La Farga de l’Hospitalet: allà t’esperen 161 tiradors dels quals podràs tastar 575 birres

El compte enrere cerveser ha acabat avui, perquè avui ha començat el Barcelona Beer Festival (BFF), la trobada més important del sud d’Europa per als fans de la birra artesana, que es compten per milers. La novena edició, que tindrà lloc a La Farga de l’Hospitalet, s’allargarà fins aquest diumenge, i tot apunta que serà més apoteòsica que mai, perquè l’any passat es va cancel·lar per la pandèmia i es nota que hi ha unes ganes incontenibles d’espuma. Doncs seran satisfetes amb escreix, i amb xifres de rècord, ja que la cita compta amb 161 tiradors i 575 referències d’unes 250 marques.
¿Qui va dir set? Hi ha aixetes per tot arreu: a la barra principal –l’essència del BFF, on les cerveses roten constantment–, als estands col·lectius i als de cada cervesera, i als espais Meet The Brewer, on pots conèixer en persona el teu cerveser favorit i els secrets de les seves elaboracions.
Novells nòmades
Aquest festival és una bona ocasió per descobrir noves tendències, i aquest any les protagonistes són les novelles nòmades (projectes amb elaboracions arriscades, trencadores, i amb una imatge molt cuidada, com els d’Engorile Beer, Oddity Brewing i Caravelle, entre d’altres), els nous estils com l’Italian Grappe Ale, que juga la idea de barrejar vi i cervesa perquè fan servir raïm, i un de molt antic però molt de moda: les àcides de fermentació mixta.
I, és clar, no falten rareses com ¡atenció! una birra de sobrassada de Mallorca.
Podràs maridar els glops amb el menjar de les parades de menjar de The Fish & Chips Shop, Machete, Chivou’s, Masala 73 i The Big Whim. I ballar al ritme de les actuacions musicals en viu. Perquè, més que un festival, el BFF és una festa.
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- El Japó esgota les seves existències de te matcha i aquest serà el seu “fals” substitut
- Previsió meteorològica Setmana d’inestabilitat a Catalunya: el temps canvia i arriben núvols i tempestes
- Perfil Verónica Echegui, l’actriu que va saber desmarcar-se de la Juani per construir-se una carrera
- Des de Jordània Collboni, després del veto d’Israel: «És anecdòtic, el més greu és que no entrin camions a Gaza»
- Entrada en servei El nou carril bus de la B-23 arriba des d’avui fins a la Diagonal de Barcelona