GURMETITZATS
¿Per què no apareixen els graus dels vins a les cartes?
És fonamental saber quant alcohol vol ficar-se el bebedor al cos
vino
Des de fa temps busco a les cartes de vins la graduació com a element a tenir en compte a l’hora d’escollir el vi: condueixo i em preocupa què em poso. Els gurmets sempre han reclamat que hi apareguin les anyades, informació rellevant però que serveix de poc al consumidor mitjà.
Al meu entendre, són imprescindibles l’origen i el raïm, i recomanables, unes línies que expliquin el perquè de l’elecció per part del sommelier. ¿I els graus? Vull saber si són 15 o 12 (tant de bo més cellerers treballessin a favor de la moderació). La veritat és que en comptadíssims casos hi trobo aquesta dada fonamental.
¡Sommeliers, que aquests graus no provoquen febre!
Temes:
- La ronda catalana Vingegaard deixa la Volta vista per a sentència
- Barcelonejant El Rei i Laporta arrasen a Alimentaria
- Racons amb memòria La zona més antiga de Barcelona on es concentren segles de poder i història
- Opinió Iria Domínguez, psiquiatra: “L’eutanàsia planteja el dilema de si el sistema dona una bona resposta al patiment psíquic greu”
- Entitat independentista Les eleccions de l’ANC acusen el seu desgast: els candidats no omplen tots els llocs de la direcció malgrat repescar-ne els fundadors
