«AMB HUMILITAT TOT ARRIBARÀ»
Ansu Fati bat el rècord com el golejador més jove d'Espanya
El davanter del Barça marca en el segon partit amb 'la Roja' amb 17 anys i 311 dies i continua fent història
«¿Convèncer Koeman? Ell decideix. Si m'arriba l'oportunitat intentaré aprofitar-la», diu
marcosl54811757 spain s ansu fati scores his team s third goal during the ue200906231353 /
FA un any que Ansu Fati rebenta rècords. En el seu segon partit amb la selecció espanyola absoluta, el futbolista del Barça s’ha convertit en el jugador més jove de la història a marcar amb la selecció al fer el tercer gol davant Ucraïna (4-0) amb 17 anys i 311 dies. L’anterior marca estava en possessió de Juan Erraquin, que el 1925 havia marcat amb 18 anys i 344 dies.
Cada partit que juga Ansu Fati és una pàgina per a la història. Però ell ni s’immuta. «Cal continuar treballant amb humilitat i tot arribarà», ha dit el jove davanter blaugrana sense donar-se cap importància. «Estic molt content per Ansu», ha dit Luis Enrique, orgullós de l’actitud i el comportament del juvenil del Barça.
Ansu Fati celebra el seu primer gol amb Espanya. /
«Ansu només té 17 anys i s’ha atrevit a fer les coses que ha fet. Però cal anar amb moltíssima tranquil·litat. La gent jove necessita tranquil·litat, treball i humilitat. Ansu té aquesta humilitat» (Luis Enrique)
«Només té 17 anys i atrevir-se a fer les coses que ha fet. Però cal anar amb moltíssima tranquil·litat, ha d’anar madurant. És millor anar a poc a poc. La gent jove necessita tranquil·litat, treball i humilitat. Ansu té humilitat», ha assenyalat l’entrenador asturià.
Fati va debutar dijous passat, amb l’Alemanya-Espanya, i ja a Stuttgart va passar a ser el segon més jove a debutar (17 anys i 308 dies), sense poder superar el registre d’Ángel Zubieta el 1936, amb 17 anys i 264 dies, al sortir al camp després del descans. En la seva estrena va estar a punt de fer gol. De fet, el va marcar, però va ser invalidat per una falta prèvia de Sergio Ramos.
Ansu Fati, en la seva estrena de titular amb Espanya davant Ucraïna. /
Aquest cop, Fati va ser titular davant Ucraïna. Als 87 segons va provocar un penal (sí, també el més matiner de la història) que va transformar Ramos, autor també del segon gol. Sobrepassada la mitja hora de joc, l’extrem va driblar el seu marcador, va amagar el segon defensor i va xutar creuat per fer història.
Amb els braços oberts
«Estic molt content per la victòria de l’equip. És un orgull treballar amb Luis Enrique i tots els jugadors. M’han rebut amb els braços oberts i fent-me tota la confiança del món. Ara toca continuar treballant amb humilitat i tot arribarà», deia un Fati amb la prudència i la sorpresa de comprovar que la seva carrera, que era espectacular amb la seva progressió (¡encara és juvenil!), s’ha disparat a l’aterrar en l’elit.
Fins i tot Luis Enrique ha admès la seva «sorpresa» pel rendiment que va deixar Ansu Fati a la ciutat esportiva del Madrid. «No mirem el carnet. Cal entendre que Ansu jugarà partits dolents i en què s’equivocarà, però forma part del seu aprenentatge. Però no és normal que amb la seva edat tingui aquesta desimboltura».
Ansu Fatiu celebra el seu gol davant Ucraïna. /
«No mirem el carnet. Cal entendre que Ansu jugarà partits dolents i en què s’equivocarà, però forma part del seu aprenentatge. Però no és normal que amb la seva edat tingui aquesta desimboltura» (Luis Enrique)
No en va tenir prou amb un debut d’impacte amb el Barça, quan arrencava la Lliga passada i debutava i marcava a Pamplona (16 anys i 304 dies). Ni tan sols ha començat la temporada amb el club blaugrana que ha començat a fer miques registres d’una altra època amb la selecció espanyola. D’un altre segle, literalment, liderant, tot just en el seu segon partit, la nova generació que ha de substituir la dels excampions del món, representada només per Sergio Ramos, que li dobla l’edat.
Empremta a la Champions
Notícies relacionadesImberbe i descarat, Anssumane Fati Vieira (31 d’octubre del 2002, nascut a Guinea-Bisau) ha irromput amb el mateix estrèpit en la selecció que amb el Barça, tot i que els problemes de l’equip li han impedit tenir més regularitat i més tranquil·litat per expressar el seu talent. No obstant, va deixar una altra empremta indeleble a la Champions.
Paraules majors. A San Siro, al camp de l’Inter, en el seu tercer partit europeu. Va jugar només sis minuts, els últims. En va tenir prou per segellar el gol del triomf i convertIr-se, amb 17 anys i 40 dies, en el més jove golejador de la competició superant Peter Ofori-Quaye, un futbolista africà com ell, ghanès, que tenia 17 anys i 195 dies.
- BARCELONEJANT La tarda que el Pep va fer callar el doctor Cugat
- Preparatius nadalencs La Diagonal posa a prova la seva nova il·luminació de Nadal quan falta una setmana perquè s’encenguin els llums a Barcelona
- Investigació L’acusat de matar Encarnita Polo està sota custòdia policial
- Aritmètica parlamentària L’empresariat català es distancia de Junts després de la ruptura amb el PSOE, però ho minimitza: «És pura gesticulació»
- Canvis a Vox Abascal completa un relleu generacional a Vox que aparta la vella guàrdia d’Ortega Smith i Espinosa de los Monteros
- Salut Aquest és el iogurt més sa del món, segons el cardiòleg Aurelio Rojas: millora la microbiota, reforça el sistema immunitari i redueix el colesterol
- Glaçades matinals L’Aemet alerta de l’arribada d’aire «molt fred» que desplomarà les temperatures a Espanya
- Somni infantil Carlos González, pediatre, explica les diferències entre malsons i terrors nocturns en els nens: «Es desperta plorant com si el matessin»
- Lliga F La seguretat del Barça: Cata Coll i com viure «feliç a prop del perill»
- 21: eleccions a Extremadura Feijóo promet mantenir Almaraz oberta i reduir més de la meitat l’IVA de l’habitatge als joves
