Cicles formatius de grau superior

Reptes professionals que són 100% reals

Prat Educació proposa una metodologia pensada perquè els alumnes treballin ja a l’aula el que aplicaran a l’empresa

Reptes professionals que són 100% reals
2
Es llegeix en minuts

Un dels problemes que solen trobar-se els alumnes d’educació superior és que quan fan el salt al mercat laboral amb prou feines els serveix el que han après a l’aula. Això no passa a Prat Educació, que posen en pràctica una metodologia pròpia basada en el ‘learning by doing’ i el treball per projectes, adaptant els seus cicles superiors a les necessitats de les empreses i els reptes que planteja el mercat.

Una cosa que apliquen als cicles de màrqueting i publicitat, administració i finances, i desenvolupament d’aplicacions multiplataforma (logística), així com a les dobles titulacions de comerç internacional, transport i logística, gestió d’allotjaments turístics i guia, informació i assistències turístiques. «Volem que l’alumne se senti identificat amb el que passa al món real. Així, quan porta a terme les seves pràctiques, comprova que pot aplicar el que ha après», explica Justi Hidalgo, coordinador de Cicles Formatius de Grau Superior de Prat Educació.

Una cosa que funciona d’acord amb la seva alta inserció laboral del centre. «El 96% dels estudiants ja tenen feina fins i tot abans que acabin els estudis, i alguns acaben formant la seva pròpia empresa», assegura Hidalgo. Això es deu, en primer lloc, al seguiment personalitzat dels alumnes, que deriven a una empresa o una altra per a les seves pràctiques, tant aquí com a l’estranger, pensant en quina encaixaran millor. I també als valors d’emprenedoria, lideratge i transformació social que els inculquen a part dels coneixements més tècnics.

Aprendre a liderar

Notícies relacionades

En aquest sentit, apliquen un programa transversal en tots els seus cicles, pensat en tres àmbits: autolideratge, lideratge en equip i lideratge en l’entorn social i el mercat. «Es necessiten professionals proactius, amb alta dosi d’iniciativa, disposats a obrir-se en un món en permanent canvi, decidits a incidir-hi per transformar-lo, i a impulsar i gestionar projectes innovadors compromesos socialment», assenyalen des del centre.

A més d’aquesta metodologia activa a l’aula, els alumnes també s’enfronten a un repte real abans de finalitzar els seus estudis. Així, el treball de final de grau consisteix a planejar un projecte de negoci, ja sigui personal (avalat pel seu Crealab) o bé que intenti respondre a la necessitat d’una empresa de l’entorn. «Empoderem els alumnes perquè puguin treure el millor de si mateixos», conclou Justi Hidalgo, que assegura que moltes empreses els recomanen com a centre de formació. Segurament, perquè saben que els formaran basant-se en les seves necessitats reals.

Temes:

Apunts