ENTREVISTA A GONZALO RODRÍGUEZ
«Les noves targetes Aqua de BBVA eleven el nivell de seguretat»
L'entitat innova amb un codi de verificació dinàmic, que varia en cada transacció
Ni el número de targeta, ni la data de caducitat, ni el CVV estan impresos a la targeta

grodri
A mesura que augmenta el volum de comerç electrònic, les mesures de seguretat també s’han d’incrementar. Per això, BBVA acaba de llançar Aqua, una família de targetes –dèbit, crèdit i prepagament– única a Espanya que no tenen imprès el número de la targeta (PA) ni la data de caducitat, i el codi de verificació del qual (CVV) és dinàmic per garantir més seguretat ‘online’. Una novetat que va més enllà de les exigències de la normativa PSD2 en les compres per internet.
-¿Com funcionen aquestes noves targetes?
-Cada vegada que el client vulgui realitzar una compra haurà d’accedir a l’‘app’ i consultar el número de la targeta, el CVV i la data de caducitat. A l’estar ocults a la targeta física, elevem el nivell de seguretat, ja que si el client perd la targeta ningú en podrà utilitzar les dades per efectuar pagaments ‘online’. Per a això, ens basem en la tecnologia de ‘cloud’ i en algoritmes criptogràfics avançats per assegurar la inviolabilitat del codi generat.
-¿Han renovat alhora l’experiència en l’‘app’?
-Així és. Creiem que aquesta iniciativa va més enllà del llançament d’una targeta, perquè suposa una nova experiència per als nostres clients en relació amb els mitjans de pagament. Quan accedeixin a l’‘app’, trobaran en primer lloc aquells serveis més utilitzats per facilitar-li les gestions, tindran un control més gran de les seves despeses, podran elegir la modalitat de pagament i comptar amb més seguretat en les seves compres ‘online’.
-¿Com ha sigut el procés de desenvolupament d’aquest producte?
-Després d’un estudi amb 1.000 clients a Espanya, vam arribar a la conclusió que la seguretat, la planificació i el control de despeses i productes, així com la possibilitat de poder realitzar un gran nombre d’operacions a través del mòbil, eren els atributs més valorats. Per aquesta raó, ens vam abocar a oferir un producte que complís totes les demandes dels clients pel que fa a seguretat, elecció de la manera de pagament i control de tots els moviments. A més, permet el pagament amb el mòbil en comerços físics.
Notícies relacionades-¿Quins altres serveis innovadors incorporen a la seva aplicació?
-També hem afegit la retirada d’efectiu sense contacte als caixers o una visió global dels comerços electrònics o plataformes on els clients hagin registrat les seves targetes bancàries. Aquesta nova funcionalitat permet als clients tenir més control dels instruments de pagament al poder conèixer en tot moment a quines plataformes digitals s’han introduït.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE