GESTIÓ EMPRESARIAL

La venda en línia, clau per a la recuperació econòmica

Un nou projecte del BBVA assessora les empreses per afrontar la crisi de la Covid-19

Els experts donen recomanacions per adaptar els negocis a la nova era digital

49340875 59-cpia

49340875 59-cpia / JOSE LUIS ROCA

1
Es llegeix en minuts
Lara Bau

El coneixement, juntament amb l’experiència, és un dels béns que més valor té en l’àmbit empresarial. És un fet que adquireix una dimensió encara més gran en un entorn tan canviant com el que es viu actualment per la crisi de la Covid-19. 

Per això, s’ha creat BBVA Compartiendo Conocimiento: un projecte liderat per experts del BBVA i més de 1.000 professionals sèniors del món empresarial, que té com a objectiu ajudar els empresaris a trobar les claus per afrontar aquesta nova situació i impulsar els seus negocis. Ofereix solucions en l’àmbit de la digitalització, l’emprenedoria o la venda a distància, entre d’altres. 

La importància de la venda a distància, la digitalització, com millorar la competitivitat o com afrontar un canvi d’estratègia són alguns dels grans reptes empresarials que s’abordaran en aquest nou projecte.  

Per acomseguir-ho, el BBVA ha comptat amb la col·laboració de la SECOT, una associació privada de voluntariat, independent, d’abast nacional, amb més de 1.000 professionals, directius i empresaris que o bé han finalitzat la seva activitat laboral o bé estan en actiu i ofereixen, de forma altruista, la seva experiència i coneixements en gestió empresarial o acadèmica a qui ho necessiti.

Nou context

Les compres ‘online’ han guanyat rellevància des de l’estat d’alarma i així es reflecteix en un informe del BBVA Research que analitza l’impacte de la Covid-19 en el consum dels espanyols.

És un canvi de patró que s’observa també en l’informe ‘Digital consumer 24 hours indoors’ de Nielsen, segons el qual ha augmentat sis punts l’ús del telèfon mòbil per realitzar les compres ‘online’, fins a situar-se en el 46,5%.

Notícies relacionades

En aquest nou context, els comerços que havien centrat tots els seus recursos en la venda en botiga física, ara s’han de digitalitzar per vendre a distància. Per aquesta raó, BBVA Compartiendo Comnocimientp ha començat la seva etapa amb les claus del comerç a distància i les diferents opcions que existeixen, a més de l’‘e-commerce’.

Durant la sessió, els experts comparteixen algunes recomanacions per oferir una experiència de compra satisfactòria, optimitzar i simplificar la logística d’entrega i devolució de productes, així com facilitar al comprador informació clara sobre les característiques del producte que comprarà. A més, també es detallen les diferents alternatives de mètodes de pagament i de cobrament.