AGREGADOR BANCARI

Una panoràmica completa de la pròpia situació financera

L'aplicació mòbil del BBVA permet agregar els productes d'altres bancs

Les dades s'integren a BBVA Bconomy, que analitza la salut econòmica del client

agregadores color ok less / periodico

2
Es llegeix en minuts
Víctor Fúser

La digitalització no té sentit per si mateixa, només si contribueix a millorar la vida dels ciutadans. Una bona prova n’és l’evolució de la banca 'online' i com cada vegada està oferint més serveis als clients. Per exemple, el BBVA ha tret Bconomy, una eina per analitzar ingressos i despeses a fi de traçar un diagnòstic sobre la pròpia salut financera. Ara, a més, ha afegit una nova possibilitat a l’'app': afegir-hi els productes que els usuaris tenen contractats en altres entitats per poder oferir una visió completa de la seva situació econòmica.

Una iniciativa pionera a Espanya que s’està desenvolupant en diferents fases. El febrer passat, el BBVA va obrir la seva aplicació a l’entrada dels comptes i targetes contractades amb altres entitats. El pas següent ha sigut poder afegir-hi fons d’inversió, plans de pensions, dipòsits, valors, hipoteques i crèdits. I el 2019 arribarà l’evolució definitiva, ja es que podrà operar entre els diferents productes dins de la mateixa 'app' del BBVA.

Amb un clic

Els clients només han d’accedir a l’aplicació i des de la posició global, fer clic en l’opció 'Els teus altres bancs’. Una vegada realitzat aquest procés i prèvia verificació de l’accés a les altres entitats, els productes es carreguen automàticament en l’aplicació i s’integren a BBVA Bconomy. D’aquesta manera, el client aconsegueix tenir la panoràmica més real possible de la seva situació financera, cosa que li permetrà posar en marxa les accions necessàries en el cas que vulgui millorar-la, aconseguir algun objectiu financer concret, augmentar el seu nivell d’estalvi.

“Ara aquesta eina té en compte totes les posicions del client, cosa que permet realitzar una radiografia de la seva salut financera ajustada a la situació actual i li permet prendre millors decisions sobre les despeses o inversions”, comenten des del BBVA.

Un usuari consulta una 'app' de banca mòbil.

Canvi de normativa

La possibilitat d’operar amb tots els bancs del que l’usuari és client dins d’una mateixa 'app' neix d’un canvi de normativa, que entrarà en vigor l’any que ve. Aquesta norma estableix que els bancs han de donar accés a la informació dels comptes de pagament als proveïdors de serveis de pagament registrats davant del Banc d’Espanya, inclosos els bancs, sempre que aquests clients ho autoritzin.

Notícies relacionades

Així mateix, l’any que ve els clients del BBVA també podran seleccionar i configurar només els productes que volen veure, accedir als moviments previstos dels productes que tenen en altres entitats i disposar de comparatives sociodemogràfiques dins de l’eina Bconomy. D’aquesta manera, tindran una previsió mensual de les despeses fixes i podran tenir com a referència la despesa de persones amb perfils similars (mateixa edat, sexe, rang salarial i codi postal) per poder avaluar millor la gestió que realitza de les seves finances.

De moment, el BBVA s’avança als canvis normatius i evoluciona el seu agregador financer en la seva aplicació mòbil, cosa que, evidentment, repercuteix en un millor servei al client.

El 49% dels clients ja són digitals

La presentació dels resultats del Grup BBVA relatius als primers nou mesos de l’any ha sigut un bon moment per analitzar l’estat de la transformació digital de l’entitat. I totes les dades aconseguides durant el 2018 indiquen que segueix amb la seva tendència a l’alça: ha augmentat la base de clients digitals i mòbils, així com de les vendes digitals, cosa que, alhora, repercuteix en positiu en els nivells d’eficiència.