iberinform imagen-copia
Un dels riscos més grans a què s’enfronten les empreses és la possibilitat que els seus clients no paguin les factures en els terminis acordats. Un impagament, en funció de la importància del client i de la quantitat deguda, pot suposar per a una empresa problemes financers, i inclusivament veure compromesa la seva viabilitat com a negoci. De fet, un 9% de les empreses enquestades en l’onzè 'Estudio de la Gestión del Riesgo de Crédito en España', elaborat per Crédito y Caución i Iberinform amb el recolzament acadèmic de l’IE Business School, declaren que la morositat posa en risc la seva continuïtat al mercat. Segons aquest mateix estudi, només el 41% de les empreses cobren les seves factures dins del termini legal de pagament de 60 dies.
Habitualment quan una companyia es troba davant d’un impagament, sol atribuir-ne la responsabilitat exclusivament al client, malgrat que la companyia podria haver fet una mica més per evitar-ho. En aquest sentit, cobra especial importància la denominada gestió activa del risc de crèdit comercial, que sorgeix des del moment en què es pensa concedir crèdit a un possible client i el que cerca és minimitzar el risc d’impagament no eliminar-lo per complet, ja que, com comenta l’economista Mario Cantalapiedra, “on existeixi un pagament ajornat sempre podrà produir-se un impagament”.
Notícies relacionadesEncara que cada empresa ha de dissenyar la seva pròpia estratègia de venda a crèdit i adaptar-la a la tipologia dels seus clients, utilitzant per a això els mitjans que consideri adequats, la innovació tecnològica està permetent que apareguin al mercat eines que poden ajudar d’una forma senzilla a decidir a qui donar crèdit i a qui no. Gràcies a aquestes eines la gestió del risc de crèdit comercial es converteix en una cosa accessible per a tota mena d’empreses, també per a les pimes i els autònoms, que anteriorment veien aquest tipus d’anàlisi com una cosa exclusiva de les grans empreses.
Un exemple d’aquest tipus d’eines el constitueix Insight View, una solució d’intel·ligència de negoci al núvol que ajuda les empreses a professionalitzar la gestió dels seus clients, incorporant algoritmes que permeten identificar clients potencials i l’accés als models predictius d’Iberinform, una companyia especialitzada a identificar riscos i oportunitats, que anticipen si els clients atendran els seus compromisos de pagament. Ignacio Jiménez, director general d’Iberinform, destaca que “és una eina que està dissenyada perquè usuaris no professionals puguin minimitzar el seu risc d’impagament, accedir de forma instantània a informació comercial i financera d’empreses o autònoms amb un format fàcil d’interpretar o comprovar si un client potencial té incidències de pagament en els principals fitxers d’impagats”.
- HOMENATGE A LES CAMPIONES El Barça celebra el títol de Lliga davant la insolència de Laporta i Rocha
- Publicada a Austràlia Enquesta prohibida de les eleccions a Catalunya: últim sondeig
- La lluita d’uns pares per aclarir la mort de la seva filla en una piscina
- Cita amb les urnes ¿Segur que està en risc la majoria independentista?
- Motogp Adeu als ‘avions amb ales’
- Eleccions a Catalunya Illa guanyaria i Puigdemont superaria ERC, però cap dels dos tindria majories clares per governar
- Vídeo explicatiu El truc de Tik Tok per fer un nus de corbata perfecte de manera fàcil i ràpida
- Remeis El truc casolà per dir adeu a les arrugues al front
- Gestió dels estalvis Aquests són els diners exactes que l’OCU recomana tenir al banc, ni més ni menys
- Dubtes alimentaris ¿Què passa si em menjo la pell del pollastre? Els experts responen