Imponent espectacle
Vídeo | Polèmica amb Candy Crush per il·luminar l’‘skyline’ de Nova York amb 500 drons
El popular videojoc ha celebrat el seu desè aniversari amb una exhibició sincronitzada i una gran festa al sud de Manhattan

Feia dies que King, l’empresa que desenvolupa el popular videojoc Candy Crush Saga, ho anunciava: volia celebrar amb magnificència el desè aniversari del que potser és el joc per a telèfons mòbils amb més potencial addictiu, i ben segur, un dels més exitosos i amb més beneficis del sector. Dit i fet. Aquest dijous a la nit va deixar bocabadada Nova York amb un imponent espectacle nocturn amb drons al cel serè de la ciutat que mai dorm.
¿Era un ocell? ¿Un avió o potser un ovni? No, 500 drons amb llums led van il·luminar l’‘skyline’ de Nova York i van delectar els ciutadans amb una exhibició sincronitzada de 10 minuts. No hi va faltar la música i una gran festa a Battery Park, situat al sud de Manhattan.
Figures icòniques al cel
Les petites aeronaus no tripulades van formar les siluetes de les figures més icòniques de Candy Crush. El principal reclam va ser Tiffi, la protagonista del joc, amb la seva piruleta de caramel. No hi van faltar el Sr. Yeti i el Sr. Toffee i, per descomptat, el Troll de xiclet, l’antagonista principal de la de saga i que posa traves als jugadors durant els 12.275 nivells del joc.
Exhibició envoltada de polèmica
Notícies relacionadesL’espectacle no es va deslliurar de la polèmica. Les autoritats locals i diferents organitzacions mediambientals van criticar que es tractava de publicitat gratuïta i que generaria contaminació acústica i lluminosa innecessària, a més de molestar els animals del parc de grans dimensions. De raó no els en falta. Per un moment, l’‘skyline’ de Nova York es va convertir en «la pantalla més gran del planeta», va presumir la cap de màrqueting de King, Fernanda Romano.
A més, van denunciar que King es va saltar les lleis locals. L’Ajuntament de Nova York prohibeix fer volar els drons dins dels límits de la ciutat. Per no violar les restriccions de l’espai aeri, l’empresa va demanar permisos a la veïna Nova Jersey, que no va posar objeccions perquè els drons s’enlairessin des dels seus límits municipals.
- Trail Núria Picas venç el dolor: «He estat en la misèria durant més de set hores»
- A la Metropolitana Nord Els metges titllen de «racista» una ordre de Salut contra els estrangers que es tracten a Catalunya
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest octubre
- Fauna de clima càlid Els arbres ‘antisequera’ que Barcelona planta per afrontar el canvi climàtic
- Seguretat La Policia Nacional ensenya què marcar al teu mòbil per trucar a emergències sense que el teu agressor se n’adoni
- Sisè aniversari de l’1-O: tots els actes, en directe
- Foc La discoteca de Múrcia va tenir un altre incendi per una sobrecàrrega a la xarxa elèctrica el 2009
- Malaltia infradiagnosticada Quan et falta oxigen mentre dorms: ¿què és l’apnea del son i com es tracta?
- Sis anys de l’1-O Aragonès insta l’independentisme a sumar per a un nou referèndum que sigui «respectat»
- Diversos desapareguts Almenys nou morts i quatre ferits en un incendi d’una discoteca a Múrcia