Menjar ràpid
Un client demanda McDonald’s per una cosa que tots pensen quan demanen una hamburguesa
McDonald’s abandona el mercat rus després de 30 anys d’activitat

Hamburgueses de McDonalds.
Justin Chimienti va pensar que el Big Mac que va comprar a McDonald’s i l’hamburguesa amb formatge Bourbon Bacon que va comprar a Wendy’s seria tan gran i sucosa com s’anuncia. Diu que no ho eren, i ha demandat les dues cadenes de menjar ràpid.
Chimienti va demandar McDonald’s i Wendy’s dimarts, acusant-los de defraudar els clients amb anuncis que fan que les hamburgueses semblin més grans del que realment són.
L’acció col·lectiva proposada presentada a la cort federal de Brooklyn és similar a una altra demanda que es va presentar el març, pels mateixos tres bufets d’advocats, contra Burger King a Miami.
Carn crua als anuncis
Chimienti va dir que McDonald’s i Wendy’s utilitzen carn poc cuinada als anuncis, fent que les hamburgueses semblin entre un 15% i un 20% més grans del que obtenen els clients en realitat.
La demanda exposa que la carn es redueix un 25% quan es cuina, i cita un fotògraf de menjar que va dir que ha treballat per a McDonald’s i Wendy’s i prefereix utilitzar hamburgueses poc cuinades perquè les hamburgueses completament fetes es veuen «menys desitjables».
Chimienti, que viu al comtat de Suffolk (Nova York), va dir que les dues cadenes exageren de forma palpable les mides de les hamburgueses, mentre que Wendy’s també infla la quantitat d’ingredients.
Protecció al consumidor
«Les accions dels demandats són especialment preocupants ara que la inflació, els aliments i els preus de la carn són molt alts i molts consumidors, especialment els de menors ingressos, estan lluitant financerament», va dir la demanda.
McDonald’s i Wendy’s no s’han pronunciat per ara al respecte, malgrat les sol·licituds de comentaris.
La demanda busca danys compensatoris i punitius no especificats per suposades violacions de contracte des de maig del 2016 i violacions de les lleis de protecció al consumidor a tots els Estats Units.
En una conferència telefònica del 28 d’abril amb analistes, el director executiu de McDonald’s, Chris Kempczinski, va dir que els consumidors de baixos ingressos probablement es van enfrontar a una «sensibilitat més gran al valor» a mesura que els lloguers i els preus del gas pugen.
Notícies relacionadesMentrestant, el CEO de Wendy, Todd Penegor, va dir als analistes l’11 de maig que «la inflació està sent notada pels consumidors».
Burger King, part de Restaurant Brands International Inc, encara no ha respost formalment a la demanda de Miami.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE