Menjar ràpid
Un client demanda McDonald’s per una cosa que tots pensen quan demanen una hamburguesa
McDonald’s abandona el mercat rus després de 30 anys d’activitat

Hamburgueses de McDonalds.
Justin Chimienti va pensar que el Big Mac que va comprar a McDonald’s i l’hamburguesa amb formatge Bourbon Bacon que va comprar a Wendy’s seria tan gran i sucosa com s’anuncia. Diu que no ho eren, i ha demandat les dues cadenes de menjar ràpid.
Chimienti va demandar McDonald’s i Wendy’s dimarts, acusant-los de defraudar els clients amb anuncis que fan que les hamburgueses semblin més grans del que realment són.
L’acció col·lectiva proposada presentada a la cort federal de Brooklyn és similar a una altra demanda que es va presentar el març, pels mateixos tres bufets d’advocats, contra Burger King a Miami.
Carn crua als anuncis
Chimienti va dir que McDonald’s i Wendy’s utilitzen carn poc cuinada als anuncis, fent que les hamburgueses semblin entre un 15% i un 20% més grans del que obtenen els clients en realitat.
La demanda exposa que la carn es redueix un 25% quan es cuina, i cita un fotògraf de menjar que va dir que ha treballat per a McDonald’s i Wendy’s i prefereix utilitzar hamburgueses poc cuinades perquè les hamburgueses completament fetes es veuen «menys desitjables».
Chimienti, que viu al comtat de Suffolk (Nova York), va dir que les dues cadenes exageren de forma palpable les mides de les hamburgueses, mentre que Wendy’s també infla la quantitat d’ingredients.
Protecció al consumidor
«Les accions dels demandats són especialment preocupants ara que la inflació, els aliments i els preus de la carn són molt alts i molts consumidors, especialment els de menors ingressos, estan lluitant financerament», va dir la demanda.
McDonald’s i Wendy’s no s’han pronunciat per ara al respecte, malgrat les sol·licituds de comentaris.
La demanda busca danys compensatoris i punitius no especificats per suposades violacions de contracte des de maig del 2016 i violacions de les lleis de protecció al consumidor a tots els Estats Units.
En una conferència telefònica del 28 d’abril amb analistes, el director executiu de McDonald’s, Chris Kempczinski, va dir que els consumidors de baixos ingressos probablement es van enfrontar a una «sensibilitat més gran al valor» a mesura que els lloguers i els preus del gas pugen.
Notícies relacionadesMentrestant, el CEO de Wendy, Todd Penegor, va dir als analistes l’11 de maig que «la inflació està sent notada pels consumidors».
Burger King, part de Restaurant Brands International Inc, encara no ha respost formalment a la demanda de Miami.
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- Consells pràctics El mètode més ràpid per a un vàter net i sense males olors
- Aquest és el dia de la setmana amb més robatoris en les llars catalanes
- La legislatura catalana Illa assenyala Madrid per tenir «privilegis» i acusa Ayuso de fomentar l’«egoisme fiscal»
- Comptes catalans i estatals Junqueras avisa que només hi haurà pressupostos si el Govern aprova el nou model de finançament
- Tornada a les aules Francisco Castaño, educador: «A l’estiu comprem la pau i cedim amb els nostres fills, però arriba el setembre i tenim un problema»