POLÈMICA NOMENCLATURA

Soraya llança la línia Chochete i s'uneix al club de les marques malsonants

La roba de la cantant està inspirada en la seva filla Manuela, de 3 anys, a qui utilitza com a imatge per promocionar la firma

«És més que una paraula, defineix un munt de valors i coses boniques», assegura l'ex-'triunfita'

xoxook

xoxook

4
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La pandèmia està causant estralls al món de la cultura, amb sales de cines tancades, gires ajornades i teatres amb el teló abaixat. En aquests mesos tan complicats per a tothom, la cantant Soraya Arnelas ha aprofitat per impulsar la seva pròpia marca de roba, també per a nens. Es tracta de la firma Chochete, tal qual, de la qual ja va revelar la seva creació fa unes setmanes. Ara, per fi, ja ha vist la llum aquesta empresa amb un nom que, com a mínim, crida l’atenció i no és apte per a totes les orelles, amb el qual la firma de la cantant extremenya entra a l’Olimp de les marques amb noms estranys, malsonants o, directament, que semblen un acudit.

L’artista, de 38 anys, sorgida de la primera fornada d’‘Operación triunfo’ reconeix que sabia el que se li acostava: «¡Ens entusiasma tot el que està passant amb Chochete! A molta gent li encanta el nom, a d’altres no tant... Sabíem que això passaria», ha escrit en el seu compte d’Instagram. «El que representa per a nosaltres és una cosa carinyosa, és un projecte en el qual fa molt temps que treballem. Chochete (@chochetebymdg», descriu.

Els valors de Chochete són, a saber: «Alegria, valentia, diversió, autenticitat, un punt de bogeria i molta llibertat». Conceptes que, a priori, gairebé ningú hagués associat al nom de la marca. 

«Des de molt petita Manuela saludava així a tot aquell amb el qual es creuava i ens n’adonàvem que sempre treia un somriure. No sabíem d’on hauria sortit aquella paraula, però és clar que venint de família andalusa i extremenya l’hauria sentit dir a algú. Per a nosaltres sempre ha sigut una paraula molt especial, carinyosa, divertida», ha explicat Arnelas a Instagram.

ALTRES MARQUES AMB NOMS DESAFORTUNATS

Als 80 Mitsubishi va llançar el model Pajero que va passar a dir-se Montero als països de parla hispana a partir de la seva tercera generació. Allò de Pajero era amb referència a ‘Leopardus pajeros’, un felí sud-americà. En espanyol el nom original es relacionava amb l’onanisme i la marca va decidir, encertadament, canviar-lo. No és l’únic exemple malsonant. Hi ha un celler a la regió italiana del Veneto que porta per nom el dels seus propietaris, que són els Follador. Es dediquen des del segle XVIII al prosecco, varietat per la qual s’han fet famosos des dels 70 per ser una alternativa barata al xampany. Als herbolaris és molt comuna una marca alemanya de tes amb un nom curiós: SidrogaNo està especialitzada en narcòtics, sinó en infusions medicinals o simplement que contribueixen al benestar. Per la seva banda, Rubén Lavandera és l’amo del famós licor d’orujo asturià Hijoputa. També fabrica galetes de mantega Dulces Orgías «per a homes, dones i viceversa», licors d’herbes Cojonudos i el licor de xocolata Quemavirus. També és bastant singular la cervesa artesana Chula, que pertany al grup de Cervezas Villa de Madrid. A més d’aquests exemples, des del 2017 un compte de Twitter difon els noms més rars i divertits que utilitzen algunes marques per vendre’s. Es tracta de la ‘viquipèdia’ Masters of Naming, que alimenta des del 2017 el dissenyador gràfic de Viladecans A Miquel Caimary. Hi ha exemples de tot: bars, fleques, perruqueries, bugaderies i botigues esportives, entre d’altres. Feu-hi un cop d’ull. Divertiu-vos.

Dessuadores amb la paraula estampada

Així que, orgullosa de la seva nova empresa, la cantant posa al costat del seu marit, el model Miguel Ángel Herrera, i amb la seva filla, Manuela de Gracia, de 3 anyets, amb les dessuadores amb el nom de la marca estampat al pit.

Els comentaris dels internautes no han sigut encoratjadors. Des del que opina: «No sé d’on ets ni conec res de tu, però m’ha sortit un anunci on dius que ‘chochete’ és una cosa molt andalusa. No et dic que no, però a Andalusia una filla no li diu ‘chochete’ a la seva mare, i una mare no inculca aquest vocabulari tret que tingui una educació bastant precària. Tu anomena la teva marca com vulguis, però no inventis». Fins al que escriu: «Les dessuadores m’encanten, però amb aquest nom, em fa cosa, m’imagino que ho haureu pensat molt abans de decidir-vos, però no ho veig per a ‘tots els públics’. Em fa pena no comprar-me-les, però anar així al pit amb Chochete...».

L’ús de la imatge de la seva filla

Notícies relacionades

Un altre punt que se li ha criticat a la que va representar a Espanya al Festival d’Eurovisió el 2009 amb el tema ‘La noche es para mí’ és el fet que hagi utilitzat la seva filla per promocionar la seva marca.

El 2018, després de néixer la Manuela, la cantant va aixecar suspicàcies a les xarxes al compartir una foto sopant en parella al Diverxo. La van titllar de «mala mare» per deixar la nounada, de tan sols sis dies, a cura dels seus avis.

Temes:

Moda