23 nov 2020

Anar al contingut

CAMPANYA INÈDITA

Les marques de moda hi deixen la pell per animar els EUA a votar

Els nord-americans disposen de dessuadores, vestits, bolsos, collars, mascaretes i fins i tot maquillatge per anar a l'última als comicis de novembre

Laura Estirado

Les marques de moda hi deixen la pell per animar els EUA a votar

Històricament, les marques de moda, complements i maquillatge s’havien mantingut al marge de la política, però en les pròximes eleccions presidencials als Estats Units han decidit implicar-se animant la seva clientela a votar. A mesura que s’acosta el 3 de novembre, el dia de la cita amb les urnes per decidir si el republicà Donald Trump seguirà a la Casa Blanca, o bé el rellevarà el demòcrata Joe Biden, aquesta indústria ho està donant tot enmig d’un país convulsat per la pressió de la pandèmia i també per terratrèmols socials com el moviment Black Lives Matter, sorgit després del cruel assassinat de George Floyd en mans d’un policia.

Per exemple, fa unes setmanes, en la Setmana de la Moda de Nova York, el dissenyador Christian Siriano va fer desfilar les models amb mascaretes facials en negre i blau amb la paraula ‘Vote’. Algunes d’elles, a més, van lluir vestits ajustats, amb barrets a joc, i amb la mateixa paraula com a estampat. «Tot el que podem fer avui és votar», ha defensat el modista. 


Abans, a l’agost, Michelle Obama s’havia presentat a la Convenció Nacional Demòcrata lluint un collar daurat amb les lletres ‘V’-’O’-’T’-’E’. La peça, dissenyada per Chari Cuthbert i amb un preu de gairebé 300 dòlars, va cridar l’atenció dels internautes, i va desencadenar milers de recerques sobre el vistós complement polític. 

‘Celebreties’ implicades

Aquest cap de setmana passat diverses estrelles, com Jennifer López –amb una bossa de la firma pelletera Coach, amb la qual acaba de firmar un contracte, que portava estampada la paraula ‘Vote’–, Lady Gaga o Jennifer Aniston, també han animat al vot el primer dimarts després del primer diumenge de novembre, però també han impulsat a participar en  el sufragi anticipat, que per ara ja supera l’emès fa quatre anys (fins al diumenge 25 més de 59 milions de votants ja havien enviat els seus vots).

#IVOTED for @joebiden and @kamalaharris. I dropped my ballot off, and I did it early ���� I voted for them because right now this country is visqui divided than ever. Right now, a few men in power llauri deciding what women can and can’t do with their own bodies. Our current President has decided that racism is a non-issue. He has repeatedly and publicly ignored science... too many people have died. ⠀ I apressa you to really consider who is going to be most affected by this election if we stay on the track we’re on right now... your daughters, the LGBTQ+ community, our Black brothers and sisters, the elderly with health conditions, and your future kids and grandkids (who will be tasked with saving a planet that our leadership refuses to believe is hurting). ⠀⠀ This whole thing isn’t about one candidate or one single issue, it’s about the future of this country and of the world. Voti for equal human rights, for love, and for decency. ⠀❤️��⠀⠀⠀ PS – It’s not funny to voti for Kanye. I don’t know how else to say it. Please be responsible ����

Una publicació compartida de  Jennifer Aniston (@jenniferaniston) el 

Els joves, a favor que les marques es mullin

Segons un article publicat aquest mes a ‘Vogue Business’, «només el 56% de la població en edat de votar ho va fer en les passades eleccions presidencials dels EUA del 2016», no obstant, també afirmava que «hi ha una gran massa de joves consumidors de moda que s’identifiquen amb les marques i esperen que aquestes adoptin posicions ètiques». «Les opinions d’aquests joves compradors i els motius que impulsen les seves compres els converteixen en una força econòmica en expansió arreu del món», prosseguia el mateix article, que rematava amb la idea que a aquests nous compradors no només els preocupava el canvi climàtic, la igualtat de gènere, l’equitat racial... també el compromís polític: «Els clients intel·ligents detecten ràpidament els missatges falsos o complaents. La falta de compromís comporta riscos per a les marques».

Per això aquesta vegada han decidit participar, a la seva manera, en la campanya electoral. Vet aquí diversos exemples de peces, mascaretes, joies i maquillatge que més es porta en aquestes eleccions presidencials.


10 PECES DE L’ARMARI ‘FASHION’ PER VOTAR ALS EUA

Biden Beauty

Marca acabada de crear per un grup experts en bellesa i seguidors de Joe Biden i Kama Harris que volen «acabar amb el taronja –la tonalitat de pell de Trump– per sempre. I l’única manera de fer-ho és amb el blau, que corregeix aquest color». L’empresa té diversos productes cosmètics, i fins i tot adhesius i bolsos, però el que està arrasant és una espongeta de maquillatge, per descomptat, blava. La ‘Biden beat’, com es coneix l’esponja, costa 20 dòlars (17 euros).

Jersei de caixmir de Michael Kors

El grup de moda nord-americà Michael Kors ha tret per a l’ocasió un suèter negre amb detalls blancs i la paraula ‘Vote’ com a protagonista. El total dels guanys per la seva venda es donarà a l’Ancoratge Educatiu i de Defensa Legal de l’NAACP. El seu preu és de 850 dòlars (720 euros).

Botes ‘Vote’

El 14 de setembre, la senyora Jill Biden, dona del candidat presidencial demòcrata, va ser fotografiada després de votar en les primàries estatals de Delaware amb un parell de botes negres amb la paraula ‘Vote’ escrita sobre el panxell. Les botes Stuart Weitzman de 695 dòlars (588 euros) es coneixen també com a 5050 Vote Boot, i estan disponibles amb la paraula ‘Vote’ en platejat, com les de la senyora Biden, o en negre. 

Bossa de lona ‘Je vote’

La marca Clare V, en associació amb When We All Vote, llança aquesta bossa per a tot de lona en blau, a fi de fomentar la participació en les eleccions. També tenen una samarreta de màniga curta a joc en color cru. «Jo voto, tu votes, ella vota, nosaltres votem, vosaltres voteu, ells voten...», escrit en francès. Per 23,29 euros. 

 

Mitjons esportius ‘vintage’

La marca esportiva Brother Vellies també s’ha aliat amb la causa When We All Vote per treure aquests típics mitjons tennis blancs amb ratlles en blau i vermell. Dels 35 dòlars (29 euros) que costen els mitjons, 5 aniran a parar a l’associació When We All Vote és una organització sense finalitats de lucre i no partidista que té per objectiu augmentar la participació en cada elecció i tancar la bretxa electoral existent per raça i edat canviant la cultura entorn de la votació. L’organització va ser llançada el 2018 per Michelle Obama i Tom Hanks, entre altres famosos.

Dessuadora Levi’s amb causa

El clàssic ‘denim’ nord-americà Levi’s també s’apunta a la festa de la democràcia amb aquesta dessuadora amb caputxa en gris combinada amb els colors de la bandera dels EUA, vermell, blanc i blau. Compte amb la ‘O’, en forma de boca a l’estil Stones. El seu preu, 74,50 dòlars, uns 63 euros.

Collaret per a la cita amb les urnes

La firma de joieria Jennifer Meyer llança aquest collaret en or groc de 18 quirats al preu de 695 dòlars. El 20% de les vendes de la joia es destinaran a la campanya per promoure el vot, ‘I am a vote’, una organització benèfica. Preu: 650 dòlars (605 euros).

Rellotge electoral

La marca Shinola de Detroit ha tret el rellotge ‘I vote’, de 43 mm. Des de l’esfera de color vermell brillant fins a la corretja en blau i les busques en blanc, aquest rellotge és tota una declaració de democràcia, diu la marca des de la seva pàgina web. «Al cap i a la fi el teu vot és la teva veu. Utilitza’l». Costa 395 dòlars (334 euros).

Dessuadora ‘I voted’ amb pedaç a joc 

La dessuadora blanca amb coll rodó de Brandon Maxwell porta un pedaç vermell per combinar amb el lema ‘I voted’, de Fort Lonesome. Els ingressos es donaran a l’associació One Million of Us. Costa 190 dòlars (161 euros).

Mascareta protectora per ‘anar d’urnes’

Les mascaretes facials llançades per l’associació When We All Vote estan dissenyades per Allen Hughes per a Bloomingdale. En negre i la paraula ‘Vote’ en blanc, el joc d’un parell costa 18 dòlars (15 euros), 10 dels quals es destinen a l’organització.