Repte viral
#DeskChallenge, el perillós joc per penjar-se amb el pupitre a la paret

architect-569361 1920
Els reptes virals solen tenir un punt de diversió i gairebé sempre busquen ser continguts amables per a les xarxes socials. Ballar, cantar, tirar-se aigua... Però de tant en tant suposen un risc per a la integritat física, com l’últim de moda #VacuumChallenge, en què s’havia d’aspirar tot l’oxigen dins d’una bossa d’escombraries, o el que ara s’ha posat de moda i que ha suposat l’expulsió de diversos estudiants d’un institut alacantí, el #DeskChallenge (‘repte de l’escriptori’).
Com el seu nom indica, té com a element essencial l’escriptori de l’escola o institut. El mecanisme és senzill: consisteixa penjar la cadira al penjador amb un dels companys assegut i posar-se l’escriptori a sobre de les cames. Com tot repte viral, si no s’explica no s’ha viscut, per això desenes de joves graven al seu voltant per compartir-ho a les xarxes socials.
Notícies relacionadesEl resultat poden ser lesions pel cop al caure a terra. Les primeres conseqüències s’han produït a l’IES Antonio Serna de Albaterra, a Alacant, on 15 alumnes de primer a quart de secundària han sigut expulsats durant vuit dies al publicar aquestes imatges. També han limitat l’ús de telèfons mòbils.
En un altre institut, el San Vicente del Raspeig, directament ha tret els penjadors. “Hem vist que els enganxalls estan doblegats, així que segurament estan fent aquest repte absurd”, deia el director Joaquín Pastor al diari Informació, que assegura que alguns pares es van queixar perquè consideraven desmesurada la reacció i el fet que no puguin anar a la pròxima excursió a Terra Mítica.
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Motor El 2026 no podràs conduir el teu cotxe si no tens això: nous requisits de la DGT
- Revetlla a Catalunya Un bebè d'un mes i un home, ferits greus en una nit de Sant Joan amb un miler d'avisos als bombers
- Oci Un home mort i diversos ferits greus durant la revetlla
- Previsió de la CNMV El Govern argumenta que la llei li permet demanar "exigències addicionals"
- El BBVA guanya un 2,54% a la borsa i el Sabadell s’anota mig punt
- Sector financer Entre l’alegria reprimida i el càlcul del pas següent
- CONTEXT Decidiran els accionistes
- El Govern complica l’opa al BBVA al vetar una fusió ràpida