Anar al contingut

Nou logo

La revolució del trap arriba a Correus: així modernitza la seva marca

Amb una cançó enganxosa desperta tota mena de comentaris en xarxes pel seu llenguatge inclusiu i l'aposta per l'estil musical de moda

El PP i Cs veuen "indignant" que es gastin 250.000 euros en aquesta maniobra, però el plec és de l'època de Rajoy

María Aragón

"Cruz. Doble ema. Ratlla. Espiral.

Creu. Doble ema. Ratlla. Espiral.

Creu. Doble ema. Ratlla. Espiral”.

¿Ja t’ho has après? 

El 'rebranding' de Correus arriba a ritme de trap, la música de moda. L’empresa de paqueteria ha canviat el seu logo, i per anunciar-ho ha recorregut a una lletra molt enganxosa i simple de recordar. "Els nous temps arriben per correus", diuen.

I tan nous. Com el llenguatge inclusiu que utilitzen en la promoció: "Els ho comuniquem a tots i a totes". 

Correus ha canviat la marca després de 19 anys, amb "simplicitat, sostenibilitat i modernitat" per abordar els nous temps de la companyia que fa una renovació a tots els nivells amb un disseny de José María Cruz Novillo, que aposta per una reducció de tinta i de vinilat eliminant elements decoratius i substituint embalatges per cartró 100% reciclat. 

"El logo antic, el logo nou. Creu, doble ema, ratlla, espiral, blau. ¿Ja saps com és? El vídeo no ha passat desapercebut, i ha despertat tota mena de comentaris a les xarxes socials. 

Crítiques per la despesa

El PP i Ciutadans han coincidit aquest dimecres a criticar que Correus s’hagi gastat 250.000 euros a càrrec dels "diners públics" que paga "el contribuent" en un nou logo que és similar a l’anterior, un fet que han qualificat d’"indignant", una "vergonya" i "presa de pèl".  

Correus li ha contestat que l’octubre del 2016, quan governava Mariano Rajoy, es va publicar "el plec de condicions tècniques d’implementació d’una nova arquitectura de marca i desenvolupament d’identitat visual de Correus, que va ser adjudicat el setembre de 2017." L’import de licitació va ser de 250.000 euros, segons ha afegit la companyia.  

La moda del trap

No és la primera marca que se suma al trap per modernitzar-se. Sense anar més lluny, el mes de març passat el tramvia de Barcelona promovia valors cívics entre els joves a ritme de trap i amb missatges de Kant. 

La innovació en xarxes a través del trap ve de lluny i té el seu hit més gran en el famós 'Velaske, ¿jo soc guapa?' en el qual Las Meninas explicaven la seva pròpia història.