A Astúries
Un ramader 'youtuber' explota contra les queixes d'un hotel pels galls que canten: "Això és el que anomeneu turisme rural"
Nel Cañedo mostra la seva indignació pel tancament d'un galliner mentre els turistes posen música fins a les sis del matí
Recorda que té unes característiques diferents al món urbà: "¿Que potser se t'ocorre anar a l'amo de l'hotel a Madrid i dir que et molesta el soroll dels cotxes?"

pueblo
"Estem arribant al poble i estem en temporada de vacances, així que no podem tirar-nos pets perquè molestem als turistes", diu Nel Cañedo, un ramader 'youtuber' a la seva última publicació. En ella, mostra la seva indignació per com l’amo d’un hotel rural havia aconseguit tancar un galliner perquè molestava els turistes.
"Aquesta notícia em va cridar l’atenció", explica en un vídeo viral. "Deia que l’amo d’un hotel rural de Cangas de Onís va denunciar un veí perquè al costat del seu hotelet rural hi tenia unes pites (gallines). I, és clar, els xiulets són el despertador de la naturalesa", explica.
Es referia a una notícia publicada per ‘La Nueva España’, en la qual el propietari d’aquest hotel rural havia aconseguit que es clausurés el galliner perquè superava el soroll permès.
Me descojono! Pa que mecagüendios venís a un pueblu a hacer turismo rural! Creo que esto le va a gustar a @edugalan El paisanu tien razón! pic.twitter.com/Y2MtEfOJGi
— Martín Alonso (@Martin_AFdez) 4 de mayo de 2019
Nel aprofitava un canal de Youtube per la defensa del món rural per explotar contra aquesta decisió i l’ús del turisme als pobles d’Astúries. "Cony, que als llogaters de l’hotelet rural els molestaven perquè cantaven a hores intempestives. ¿Quines hores són intempestives, macos?"
Per a ell, diu, aquestes hores són les tres de la matinada quan els llogaters estan amb la música. "Allà al jardinet: txumba, txumba, txumba, txumba. ¡I mai ningú va protestar! Però que un pollastre canti a les set del matí quan surt el sol és el normal. Perquè em cago en déu, veniu a un poble a fer turisme rural, que a sobre n’hi dieu rural. ¿A què veniu?", es pregunta.
Notícies relacionadesI insisteix en com els turistes van a una zona rural a fer qualsevol cosa que no sigui rural: "El pollastre molesta però el txumba txumba txumba txumba fins a les sis o fins a l’alba no molesten. Però que passi el tractor a les 4 de la tarda sí perquè han de fer la migdiada perquè vam estar fins a les sis del matí de festa".
Finalment, fa una reflexió sobre el món rural. "En contraposició amb l’urbà, té unes característiques determinades: els pollastres canten, les vaques caguen i els tractors fan soroll", diu indignat. "Quan vas a Madrid o a Gijón, ¿se t’ocorre anar a l’amo de l’hotel a protestar perquè hi ha soroll de cotxes o passen els camions de les escombraries? ¿Oi que no?" I acaba amb crítiques al jutge que va acceptar a tràmit la denúncia, a qui li falta “‘una patatina pal kilo’", referint-se a cervell, i amb una apel·lació directa a l’amo de l’hotel: "¡Inverteix i posa finestres com déu mana!"
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Una cinquena alumna acusa el professor del Conservatori del Liceu de tocaments
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils
- Comiat a un referent Mor Paco Solé Parellada, propietari del restaurant 7 Portes
- Psicologia ¿Sols acumular roba a la cadira? Això és el que la psicologia diu de tu
- Fitxatges Gonzalo Bernardos carrega contra Joan Garcia després del seu fitxatge pel Barça: "Ens ha ofès que ens hagis enganyat"
- Societat mercantil Renfe autoritzarà la setmana que ve la creació de la nova empresa que gestionarà Rodalies
- Atrapen a Empuriabrava un home acusat d'assassinar una dona a França