CONTRA LA BRETXA DE GÈNERE

La 'Nena sense por' estrena nova ubicació davant la Borsa de Nova York

La popular estàtua de bronze feia un any i mig que li plantava cara al 'Toro de Wall Street'

46210248 60

46210248 60 / TIMOTHY A. CLARY (AFP)

2
Es llegeix en minuts
Efe

La popular estàtua de bronze de la Nena sense por, que li ha "plantat cara" durant un any i mig a l’emblemàtic Toro de Wall Street entre lloances i crítiques, ha sigut traslladada a la seva nova ubicació permanent davant la Borsa de Nova York.

Obra de l’escultora uruguaiano-nord-americana Kristen Visbal, la nena recordarà ara davant de la seu borsària dels EUA la importància de la diversitat de gènere en la direcció empresarial, missatge que busca traslladar la seva impulsora, la firma d’inversió State Street Global Advisors (SSGA).

La Nena sense por, celebrada per la seva actitud desafiadora, va ser instal·lada sense autorització el 2017 pel Dia de la Dona (8 de març) davant l’estàtua del ‘Toro de Wall Street’, on una placa amb empremtes deixa avui constància del seu pas i explica que "està de camí a la Borsa", que se la recolzi "fins que arribi".

Polèmica amb l’autor del toro

L’estàtua s’havia de quedar només uns dies allà com a símbol de la lluita per la igualtat de gènere, però la forta acollida del públic va portar l’Ajuntament de Nova York a prolongar la seva exhibició un any més, cosa que li va fer guanyar les crítiques de l’artífex de la peça inicial del lloc, el toro.

L’estàtua de la nena, davant el toro, en la seva anterior ubicació, a Wall Street. / BRENDAN MCDERMID (REUTERS)

Però mentre que l’artista d’origen italià Arturo Di Modica va acusar la ciutat de "violar els seus drets legals" i infringir els seus drets d’expressió artística, alhora desenes de milers de persones van reunir firmes perquè la nena es quedés allà més temps.

"El 2017 les proves eren fortes: les companyies amb dones líders tenen millors resultats, però hi havia poques dones a dalt. Així que vam decidir actuar i vam crear la Nena sense por, un símbol de la força femenina. Li vam donar un escenari i el món la va portar al seu cor", relata SSGA en un vídeo publicat.

Aquest dilluns passat, el dia de la mudança, SSGA va fer un balanç positiu d’aquest símbol amb què va demanar canvis al món de les empreses i va apuntar que "301 van afegir una dona directora i 28 es van comprometre a fer-ho", tot i que va afirmar que només es tracta del començament.

Més "dones líders"

Ara, al "plantar cara" a la Borsa de Nova York, la seva "nova llar", la nena té una plataforma més àmplia que li dona "un impacte encara més gran al seu missatge: els negocis d’èxit necessiten dones líders", segons manté la firma, que busca inspirar les noies a ser ambicioses sense por.

A la inauguració de l’estàtua van assistir-hi representants polítiques junt amb la vicepresidenta executiva de la Borsa, Betty Liu, el principal responsable de SSGA, Cyrus Taraporevala, i el seu responsable d’inversions globals, Lori Heinel (a la foto).

Notícies relacionades

 Heinel va assegurar que l’estàtua "s’ha guanyat un lloc al cor de la gent" –i de molts turistes, als que els agrada fer-se fotos amb ella– i això li ha donat "l’oportunitat de prolongar la seva estada", mentre que Taraporevala va indicar que, si bé "queda molta feina per fer", les empreses del’índex Russell 300 sense una directora femenina han passat de ser un 24% a un 16%. 

Segueix Extra  a Facebook