REPTES POSITIUS
La 'Balena rosa', l'antídot contra el macabre joc de la 'Balena blava'
Es tracta de fer 50 desafiaments per animar els més joves a tenir una actitud positiva
	ballenarosa
En les últimes setmanes, les xarxes socials i l'opinió pública han quedat commocionades pel repte de la 'Balena blava', el joc pel qual s'han produït suïcidis d'adolescents en diversos països, en especial Rússia i el Brasil, encara que a Catalunya també s'ha produït un cas d'una menor que ha hagut de ser ingressada. Precisament al país sud-americà ha nascut 'Balena rosa', un joc oposat que promou 50 desafiaments per animar els adolescents i amb això salvar vides.
La iniciativa es difon a través d'una pàgina web, Baleiarosa.com.br, així com una aplicació per a 'smartphones' que es pot descarregar de franc tant des de mòbils Android com iOS. Els creadors del projecte han comptat amb el suport del Govern de l'estat brasiler de São Paulo, i han llançat la seva web en tres idiomes: portuguès, anglès i castellà.
50 REPTES
Des de les diferents plataformes, 'Balena rosa' difon 50 reptes, un més que els del joc nascut a Rússia. Encara que el seu caràcter és completament diferent, tenen paral·lelismes: els participants poden nominar els seus amics i coneguts, i també se'ls demana que comparteixin cadascun dels desafiaments a través de les xarxes socials. Per fer-ho, han creat el 'hashtag' a Twitter #BallenaRosada.
El primer i el segon dels reptes amb què comença és el d'escriure amb un retolador un missatge al braç d'una persona a qui s'aprecia i dibuixar una balena rosa en un paper, i compartir-ne una fotografia al 'hashtag' de Twitter. La pàgina web compta amb una galeria, anomenada 'mar de cadells', que recull els missatges positius dels participants.
ACTITUD POSITIVA
Notícies relacionadesPel que fa a la resta de desafiaments, estan orientats a aconseguir que els adolescents i els joves mantinguin una actitud positiva, com fer un nou amic, ajudar una persona que ha patit assetjament o fins i tot compartir una llista de cançons. En altres casos són senzillament divertits, com abraçar una fruita, dibuixar un animal imaginari, parlar amb lletres de cançons i buscar formes en els núvols.
La 'Balena rosa' s'acaba amb el repte número 50, que consisteix a salvar una vida, ja sigui ajudant algú necessitat, o un animal o aportant el nostre granet de sorra en una organització. No obstant, els reptes no s'aturen aquí, i algunes de les noves proves passen per compartir un llibre o cantar a la dutxa.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 - Polítiques públiques Les cinc claus de la reforma de l’administració de Catalunya: de la reducció de la burocràcia a l’ús de la IA
 
- Pintures de Sixena L’advocat de Sixena entra al MNAC per «revisar» les pintures, però se n’anirà sense poder interrogar els tècnics ni accedir a les reserves del museu
 - 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Viure en una habitació, no és viure
 - Durant deu dies El primer bus sense conductor de TMB fa viatges gratuïts per als ciutadans per Montjuïc
 - Polítiques públiques El Govern crea el consell assessor que fiscalitzarà la reforma de l’Administració
 - El dijous 13 de novembre a les 19h El Periódico et convida a participar en un nou #afterwork amb Mònica Martínez Bravo
 
