10 ANYS I 20 MILIONS DE SEGUIDORS

Tuenti tanca

La xarxa social, que molts ja donaven per morta, permetrà als usuaris recuperar les fotos pujades i etiquetades

El seu model de negoci ara serà la telefonia mòbil virtual

descarga

descarga

2
Es llegeix en minuts

Tuenti ha decidit deixar enrere la seva activitat com a xarxa social 10 anys després de la seva fundació i continuar amb l'evolució del seu model de negoci cap a un operador mòbil virtual, projecte en el qual s'ha marcat com a objectiu aconseguir un milió de clients en els pròxims anys.

"Des que es va fundar la companyia el 2006, Tuenti ha mantingut intacte un esperit innovador, ha evolucionat el seu model de negoci d'una xarxa social a un operador mòbil, i s'ha mantingut sempre a l'avantguarda tecnològica de les comunicacions digitals", diu la companyia.

En aquest sentit, defensa que la proposta que desenvolupa des de fa anys és resultat d'un "pivot necessari" que va partir de la xarxa social i culmina 10 anys després amb la seva "proposició única i diferencial, la d'un operador de telefonia mòbil i global, en un mercat cada vegada més exigent, de clients sempre connectats".

DESCÀRREGA DE FOTOS PUJADES I ETIQUETADES

Amb aquest pas que deixa enrere el seu paper com a xarxa social, la companyia aprofita per tornar als antics usuaris els seus arxius, i els facilitarà la descàrrega de totes les seves fotos pujades i etiquetades en un arxiu ZIP, així com l'opció de crear un vídeo amb les més populars.

L'ÚLTIMA A CAURE

Molts usuaris de xarxes socials s'han fet ressò de la desaparició de Tuenti. Aquesta se suma a altres desaparicions que han tingut lloc en els últims temps.

Un exemple és Fotobloc, que va tancar el seu servei fa uns mesos. En aquest cas, l'empresa no va oferir possibilitats de recuperar el material pujat, cosa que alguns usuaris van agrair, ja que algunes fotos eren verdaders vestigis de temps més foscos.

Fora de l'àmbit de les xarxes socials, l'aplicació de missatgeria 'Messenger' de Microsoft, també va ser una vella glòria que es va veure superada amb l'arribada de Facebook i What's App, tant que el 2014 va deixar de funcionar definitivament.

Twitter els usuaris han fet broma amb la desaparició de Tuenti, fent al·lusió precisament a la desaparició d'altres velles glòries caigudes.

CINQUANTA MINUTS GRATIS DESPRÉS DE LA DESCÀRREGA

Notícies relacionades

L'empresa afegeix que, un cop finalitzat el procés de descàrrega, regalarà 50 minuts del seu servei de veu digital, perquè tots aquests usuaris puguin conèixer "la nova realitat de la companyia".

Com a operador mòbil, l'empresa compta amb més de 600.000 clients a Espanya, el Perú, l'Equador, l'Argentina Mèxic, i informa que planeja llançar-se a un altre país de l'Amèrica Llatina aquest any, "i això sumaria un total de sis mercats en tot just tres anys".