Protagonistes
Velasco Carballo, responsable del VAR a l’Eurocopa
El president del CTA està coordinant tota la feina de VAR a la seu de Nyon, on són les sales del VAR de la UEFA
Ja va fer aquesta tasca al Mundial de Rússia. És instructor del VAR, tant a la UEFA com a la FIFA, a més de membre de la International Board
Si alguna cosa ens està deixant aquesta Eurocopa és l’èxit en l’ús de la tecnologia del VAR. Tant l’actuació dels col·legiats per a aquesta tecnologia concentrats a Nyon com també en les decisions que estan adoptant els àrbitres de camp.
Els col·legiats que estan actuant com a VAR i AVAR en aquest torneig europeu de seleccions són 22. Entre els quals hi ha quatre espanyols, com ja hem explicat al diari SPORT: Es tracta del canari Hernández Hernández, el murcià Sánchez Martínez, el valencià Munuera Montero i l’assistent Iñigo Prieto López. Els quatre estan actuant com a VAR i AVAR als partits dels dos àrbitres espanyols, Del Cerro Grande i Mateu Lahoz, però també amb l’argentí Fernando Rapallini.
A més, segons ha pogut saber el diari SPORT, el culpable del bon funcionament del VAR de l’Eurocopa és un altre espanyol. Es tracta del president del Comitè Tècnic d’Àrbitres, Carlos Velasco Carballo. El madrileny coordina des del 7 de juny passat tota la feina que estan realitzant, tant en la setmana prèvia com en totes els partits que fins ara s’han disputat en les tres jornades de la màxima competició continental.
Notícies relacionadesUna tasca que no és nova per al president de l’estament arbitral espanyol, perquè ja ho va fer en l’anterior gran cita de seleccions, el Mundial de Rússia del 2018. També llavors Velasco Carballo va coordinar tota la feina d’aquesta tecnologia. Com abans ho va fer al Mundial Sub-20, primera cita de seleccions on es va fer servir per primera vegada aquesta tecnologia, com també a la Copa Confederacions de Rússia, un any abans de la celebració de la cita mundialista. Velasco és el coordinador del VAR, tant a la UEFA com també a la FIFA.
De fet també Velasco Carballo va ser l’instructor elegit per la UEFA el febrer del 2019 per a la formació dels àrbitres del VAR abans de la posada en marxa d’aquesta tecnologia a la Lliga de Campions. A més l’excol·legiat espanyol és membre de la International Board. I ara és el màxim responsable de la utilització del VAR a l’Eurocopa, on està rendint a un nivell extraordinari.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Crisi ramadera Illa admet que la Generalitat ja sospitava de l’arribada de la pesta porcina dos dies abans de la declaració oficial
- A instàncies de l’Ajuntament Un ampli dispositiu policial desallotja a Badalona uns 200 migrants de l’assentament més gran de Catalunya
- TELECOMUNICACIONS Telefónica llança la seva oferta final de l’ero amb 4.554 sortides i acosta l’acord amb els sindicats
