"Hi ha hagut molt patiment en el camí"

"Hi ha hagut molt patiment en el camí"

Enric Fontcuberta / EFE

1
Es llegeix en minuts
Laia Bonals
Laia Bonals

Redactora d'esports

Especialista en Esport femení

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Tornar és fins i tot la part més fàcil d’una lesió. Just en el moment de posar un peu en el verd, allà tot es veu llunyà: els mesos de patiment, de dubtes, d’incertesa. Però tot el que hem viscut perdura. Aitana Bonmatí va tornar a lligar-se les botes diumenge passat al Camp Nou. No hi havia millor escenari per a la seva tornada després de 154 dies allunyada del seu lloc favorit. Contra el Bayern, en unes semifinals, va reaparèixer. Llunyà quedava aquest 30 de novembre en què es va trencar el peroné en un entrenament amb la selecció.

Notícies relacionades

Ara falta acabar d’agafar ritme competitiu. Amb cada pas, s’ha anat dissipant la duresa de les setmanes prèvies: des de passar pel quiròfan fins a les dobles i triples sessions de recuperació. "El repte ha sigut llarg, dur i transformador. Hi ha hagut molt patiment en el camí, però estic de tornada amb l’equip i amb la il·lusió de la Champions", deia la tres vegades Pilota d’Or abans del duel de semifinals.

La lesió va arribar en un moment clau per a Aitana. No és bo patir-ne una, que no es malinterpreti, però per a la centrecampista va ser com si l’univers l’obligués a parar. "El futbol d’elit et porta al límit en tots els aspectes, físicament i mentalment, i hi ha factors que m’estaven impedint poder disfrutar de la professió i del dia a dia", va admetre Aitana, ara ja de tornada.