EL 7 DE NOVEMBRE

Entrades per a l’entrenament del Barça al Camp Nou: de 5 a 10 euros i 2,5 en despeses de gestió

L’estrena del nou estadi blaugrana serà el 7 de novembre per a 23.000 espectadors

El Barça farà un entrenament a portes obertes a l’Spotify Camp Nou

Entrades per a l’entrenament del Barça al Camp Nou: de 5 a 10 euros i 2,5 en despeses de gestió
3
Es llegeix en minuts
Begoña González

Dos anys després de jugar l’últim partit a casa i veure’s obligat a traslladar la seva seu a Montjuïc per les obres del que ha sigut el seu temple en els últims anys, el FC Barcelona comença a entreveure el final de l’èxode de la que sempre ha sigut casa seva. El 7 de novembre, el primer equip masculí del club blaugrana estrenarà parcialmentl’Spotify Camp Nou amb un entrenament a porta oberta.

Després d’aconseguir, després de múltiples desacords amb l’Ajuntament de Barcelona, la primera llicència d’ocupació (1A) el 17 d’octubre, el club procedirà a reobrir progressivament les portes a l’afició. A aquest primer entrenament hi podran accedir tan sols 23.000 espectadors que s’hauran de repartir per la zona de Tribuna i Gol Sud, les úniques habilitades amb els permisos corresponents a la fase de reobertura actual.

La tornada de la Lliga

No obstant, i malgrat que la certificació obtinguda a l’octubre ja ho permetia, el club ha continuat optant per no celebrar encara cap partit oficial al nou estadi fins a aconseguir el següent nivell de permisos. Al·ludint a motius de rendibilitat econòmica, el club ha preferit esperar a obtenir la llicència 1B, amb la qual es permetria assumir el doble de capacitat a les grades amb fins a 45.000 localitats a l’habilitar-se també l’ocupació de les zones laterals. Segons fonts del club, l’aprovació de la segona fase dels permisos s’espera que arribi a temps per al cap de setmana del 15 de novembre, presumiblement, si el calendari compleix les previsions el primer partit a jugar-se al nou Spotify Camp Nou seria el duel de lliga contra l’Athletic de Bilbao del 22 de novembre.

Una altra data que s’ha posat sobre la taula per a la tornada oficial del Barça a casa seva és la de la setmana següent, ja que el 29 de novembre els jugadors blaugrana rebran l’Alabès coincidint amb el 126è aniversari del club. Tot i així, la fase 1B necessària per poder procedir a aquest segona fase de la reobertura depèn pràcticament per complet del consistori. El club afirma haver remès tota la documentació necessària i haver passat les inspeccions pertinents en el seu moment.

En aquest context, i segons disposa el club en el comunicat, aquest primer entrenament obert servirà com a «prova tècnica i operativa per comprovar el correcte funcionament dels sistemes, accessos i diferents aspectes de la instal·lació». D’aquesta manera, divendres vinent es posaran a prova els sistemes d’accessos, la megafonia i la il·luminació. Sistemes que van ser crucials, d’altra banda, per aconseguir la primera llicència d’ocupació.

Preus de les entrades

No obstant, i malgrat que l’experiència de l’usuari encara es pot veure una mica compromesa per aquestes proves, l’accés serà de pagament. El club va confirmar que les entrades per a l’estrena costaran 5€ als socis i 10€ al públic general (més 2,5 euros en despeses de gestió) i que el total de la recaptació es destinarà íntegrament al projecte Polseres Blaugranes, impulsat per la Fundació Barça.

Fins diumenge passat, la venda va ser exclusiva per als socis i sòcies, que podien adquirir una única entrada per clau de soci i sense possibilitat d’acompanyants fins que es va obrir també la venda al públic general.

Notícies relacionades

La iniciativa solidària a què es destinaran aquests fons té per objectiu millorar el benestar emocional dels nens i adolescents hospitalitzats, així com el dels seus familiars, i alhora impulsar la investigació de teràpies innovadores que contribueixin a millorar l’evolució de les malalties.

El club ha volgut celebrar la tornada al Camp Nou enviant un missatge a l’afició a través de les xarxes socials, i ràpidament s’ha viralitzat l’anunci. «L’equip està il·lusionat per tornar a rebre els aficionats i aficionades del Barça a la seva nova llar i compartir aquest primer retrobament a l’Spotify Camp Nou», diu el comunicat emès pel FC Barcelona.