BÀSQUET

El Hiopos Lleida assalta el Palau contra un rival sense defensa

L’equip blaugrana va tornar a mostrar llacunes defensives, que els jugadors lleidatans van aprofitar amb una actuació intensa al Palau (86-91).

El Hiopos Lleida assalta el Palau contra un rival sense defensa

AFP7 vía Europa Press / AFP7 vía Europa Press

1
Es llegeix en minuts
Albert Guasch
Albert Guasch

Periodista

ver +

Si es tancaven els ulls, era impossible saber si qui anotava era el FC Barcelona o el Hiopos Lleida. ¿Érem al Palau o al pavelló de Barris Nord? Les faltes en contra es protestaven de la mateixa manera; els triples se celebraven amb idèntica intensitat. Si els àrbitres eren impressionables, els costava dilucidar com complaure el barcelonisme. Àmplia excursió des de la Terra Ferma per a la segona jornada de la Lliga ACB, que va tenir recompensa (86-91). Va ser un triomf treballadíssim que posa l’equip lleidatà amb un inspirador bagatge de 2-0 en aquest inici de Lliga, el contrari que el Barça, un mal 0-2 per remuntar i amb moltes lliçons defensives per aprendre.

La victòria donarà ànim al projecte de Gerard Encuentra a Lleida mentre que en el bàndol blaugrana l’enfrontament quedarà per a la història pel debut de Nikola Kusturica, el prometedor base serbi. Tot just va disputar un minut, però es va convertir en el jugador del Barça més jove en debutar a la Lliga ACB amb 16 anys, 5 mesos i 12 dies.

El Joventut de Badalona, per la seva banda, va guanyar el Casademont Zaragoza (89-86) amb un desenllaç molt igualat. Una recuperació final de Guillem Vives va ser clau. Ante Tomic va destacar amb 19 punts i 9 rebots. El veterà pivot va ser el millor jugador del partit. Ricky Rubio va acabar amb 12 punts i 7 assistències.

La fitxa del Barça-Lleida

Notícies relacionades

FC Barcelona: Satoransky (8), Brizuela (10), Cale (4), Shengelia (20), Vesely (0) –cinc inicial-, Punter (14), Marcos (3), Willy (10), Fall (2), Clyburn (7), Kusturica (0) i Parra (8).

Hiopos Lleida: Walden (3), Paulí (4), Zoriks (10), Krutwig (4), Ejim (10) – cinc inicial-, Batemon (14), Agada (18), Goloman (10), Diagne (2), Sanz (9), Jiménez (7).