Tennis
Alcaraz guanya a Tòquio i suma el seu vuitè títol de l’any
El número u del món venç Taylor Fritz en la final (6-4 i 6-4) i anuncia que renuncia al Masters 1000 de Shanghai per problemes físics.

Només hi ha un ésser humà capaç de guanyar (i no sempre, ni de bon tros), avui, Carlos Alcaraz. I com sigui que Jannik Sinner jugava a Pequín mentre el murcià preparava la seva final a l’ATP 500 de Tòquio, el desenllaç estava escrit. Un dia més a l’oficina, el número u del món va guanyar ahir en dos sets (6-4 i 6-4) Taylor Fritz per conquerir el seu vuitè títol de l’any.
Amb menys conflictes (encara) que en la seva semifinal davant Casper Ruud, Alcaraz es va treure de sobre el número 5 del món en dos sets, poc més d’hora i mitja de partit, i va confirmar així el progrés imparable del seu tennis i, sobretot, del seu cervell. Perquè la tardor era el seu taló d’Aquil·les, el moment de la temporada en què el braç se li encongia i la ment se li ennuvolava. Una conclusió del passat.
Alcaraz, encara amb 22 anys, ha après a gestionar-se a si mateix i ja no se li entreveuen límits. Mai havia aconseguit més d’un títol després de Wimbledon i aquest any ja en porta tres, quan encara queden tres grans tornejos per davant que, no és casualitat, encara no ha guanyat mai. Símptoma inequívoc de la plenitud del tennista espanyol, embarcat en el que és, de llarg, el millor any de la seva encara incipient carrera. Tòquio no deixa de ser un ATP 500, un torneig de segon rang, i per això és més important el que significa el triomf que el títol per si mateix. Són ja vuit títols en una temporada prodigiosa: Roland Garros, Obert dels EUA, els Masters 1000 de Montecarlo, Roma i Cincinnati i els ATP 500 de Rotterdam, Queen’s i, ara, Tòquio. Èxits als quals cal sumar les finals de Wimbledon i Barcelona. Des de març, el murcià ha arribat al partit pel títol en tots els tornejos en què ha participat.
Un any "fantàstic"
"Està sent un any fantàstic, la meva millor temporada sense cap dubte. Els vuit títols i les 10 finals parlen de com de dur he treballat per arribar fins aquí. No vaig començar bé l’any, amb dificultats en l’aspecte mental i emocional, però estic orgullós d’haver-me sobreposat a tot això i molt agraït als que m’han ajudat en aquest procés", va explicar el murcià sobre la pista, després d’aixecar el 24è títol de la seva carrera.
La victòria l’acosta al seu objectiu d’acabar l’any com a número u del món. El murcià té ara tot just 300 punts a defensar, si bé perdrà els 200 del Masters 1000 de Shanghai, al qual Alcaraz va renunciar dimarts per recuperar-se de problemes físics, previsiblement aquest turmell que es va torçar en el primer partit a Tòquio.
-
Ofert per
- Polèmica TV3 retarda l’emissió de ‘Bestial’, el programa de Bibiana Ballbè, després de la pluja de crítiques
-
Ofert per
- Circulació en proves El gran tall de l’R3 durant 16 mesos allargarà el temps de viatge entre 20 i 30 minuts
- Joaquín Sánchez Sotelo, cirurgià: "Vaig plorar d’emoció i destapar xampany al veure guanyar el senyor Márquez"
- RECAIGUDA Lamine Yamal torna a lesionar-se el pubis i no jugarà el Sevilla-Barça
- En alta mar Les cares més conegudes entre els detinguts de la flotilla de Gaza
- Pròxim Orient Trump dona un ultimàtum a Hamàs perquè accepti abans de diumenge el seu pla de pau per a Gaza o serà "un infern"
- El dimarts 21 d'octubre a les 19h El Periódico et convita a participar en un nou #afterwork amb Teresa Garcia-Milà
- CAS ÁBALOS-CERDÁN L’UCO revela que el PSOE va donar a Ábalos i Koldo sobres amb efectiu a Ferraz