Fitxatge polèmic

Joan García s’acomiada de l’Espanyol: «Sé que aquesta decisió no serà fàcil d’entendre per a tothom. No us demano que ho feu»

L’exporter de l’Espanyol ha compartit un missatge a les seves xarxes socials per acomiadar-se de l’afició després del seu fitxatge pel Barça.

Joan García, en un entrenamiento del Espanyol.

Joan García, en un entrenamiento del Espanyol. / RCDE

2
Es llegeix en minuts
Begoña González

Joan García ha dit adeu definitivament al club que va ser casa seva des del 2016. Després de fer-se oficial el fitxatge pel Barça fins al 2031, era qüestió de temps que el porter emetés un comunicat per acomiadar-se de l’afició i anunciar el polèmic canvi de colors. En un emotiu vídeo compartit a les seves xarxes socials, de les quals ja ha eliminat la seva foto de perfil amb l’escut, l’exporter de l’RCD Espanyol ha llançat un missatge de comiat a l’afició del club blanc-i-blau abans de ser presentat com a nou fitxatge del Barça.

«Ha arribat el moment de separar els nostres camins. Avui em toca acomiadar-me del club que ha sigut casa meva des dels 15 anys. Durant tot aquest temps he intentat créixer cada dia com a futbolista i com a persona. Sempre amb humilitat, esforç i l’orgull de defensar la porteria de l’RCD Espanyol. He donat tot el que portava dins per ajudar l’equip, per representar aquest escut amb la màxima entrega i per estar a l’altura del que significa vestir aquesta samarreta», comença el porter que ara formarà files al club enemic, el FC Barcelona. El comunicat ha sigut compartit en format de vídeo amb subtítols i la publicació té els comentaris desactivats, precisament per evitar l’allau de crítiques que està rebent des que es va anunciar el seu fitxatge.

«Sé que aquesta decisió no serà fàcil d’entendre per a tothom. No us demano que ho feu», continua el comunicat que presenta acompanyat d’una música instrumental trista. «Però sí que vull que sapigueu que ha sigut una decisió molt meditada, pensant no només en la meva carrera, sinó també en el millor per al club, la meva família i per a mi. No és un adeu qualsevol, és una decisió presa amb la convicció que tot el que he viscut m’ha fet millor», prossegueix l’arquer.

«Fins sempre»

Notícies relacionades

«Gràcies de tot cor als entrenadors, companys, ‘staff’ i a totes les persones que formen part del dia a dia del club. En especial al Ramonet, i a tots els que em vau acompanyar a la Residència Josep Manuel Casanova. Sense vosaltres no seria qui soc avui. M’emporto molt més que futbol: amistats, valors, aprenentatges i records inesborrables. Com aquella nit del 23 de juny que mai oblidaré i sobretot gràcies a l’afició. Des del primer dia vaig sentir el vostre afecte, i en els moments més durs el vostre suport va ser el que em va empènyer a seguir endavant. M’heu fet sentir part d’una cosa molt gran», li diu a l’afició.

He defensat aquests colors amb tot el que tenia, i això serà sempre el meu orgull.

«Me’n vaig amb el cor ple d’agraïment. Conscient que aquest camí ha tingut moments dolços i també durs, però tots m’han fet créixer. He defensat aquests colors amb tot el que tenia, i això serà sempre el meu orgull. Ara comença un nou repte que afronto amb il·lusió, però també amb el màxim respecte per tot el que deixo enrere. Gràcies per tot, periquitos. Fins sempre», acaba el missatge.

Temes:

Espanyol